رییس سازمان صمت استان کرمانشاه:

۵۲۰ محدوده‌ی معدنی بلوکه شده در کرمانشاه واگذار می‌شود

عصر معدن- رییس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: ۵۲۰ محدوده معدنی بلوکه شده در استان کرمانشاه از طریق مزایده به شرکت‌ها و اشخاص حقیقی دارای صلاحیت واگذار می‌شود.;

۵۲۰ محدوده‌ی معدنی بلوکه شده در کرمانشاه واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، محسن دارابی با حضور در بخش خبری شبکه زاگرس، افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در فعالیت‌های اقتصادی، قرار است در فاز اول از 30 دی ماه 520 محدوده‌ی معدنی بلاتکلیف استان از طریق مزایده به شرکت‌ها و اشخاص حقیقی دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شود.

    دارابی تصریح کرد: این معادن بر اساس نظر کارشناسان دادگستری و ارائه اطلاعات خریدار قیمت گذاری و پس از تشکیل پرونده و انجام عملیات اکتشاف پروانه‌ی بهره برداری برای متقاضیان صادر می‌شود.

    وی با بیان اینکه بیشتر این پهنه‌ها شامل معادن سنگ‌های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ و قیر طبیعی هستند، خاطرنشان کرد: در فاز دوم نیز 40 محدوده‌ی اکتشافی دیگر استان در اواخر بهمن ماه از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

    رییس سازمان صمت استان کرمانشاه، اضافه کرد: در صورت واگذاری این معادن برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

    گفتنی است که در حال حاضر 250 معدن با اشتغالزایی مستقیم دو هزار و 200 نفر در استان کرمانشاه پروانه بهره برداری دارند که بیش از 150 مورد از این معادن فعال و حدود 100 معدن نیز نیمه فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر