جنگ تجاری امریکا و چین به آلومینیوم هم رسید

عصر معدن- قیمت شمش آلومینیوم در بورس فلزات لندن همراه بانوساناتی همراه شده است.;

جنگ تجاری امریکا و چین به آلومینیوم هم رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در 2هفته گذشته یعنی از 27/7/2018 تا 17/8/2018 بهای شمش آلومینیوم در مجموع نسبت به متوسط قیمت هفته قبل، دارای کاهش بوده است.
    گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: اخبار مربوط به اعلام چین مبنی بر اعزام نماینده به آمریکا به منظور انجام مذاکرات برای رفع اختلافات تجاری، رشد قیمت پودر آلومینا،  نوسانات (افت) ارزش دلار، تغییرات (رشد) قیمت نفت، نوسانات (رشد) شاخص سهام در برخی از بورس های عمده دنیا در بعضی از روزهای هفته و تداوم کاهش موجودی آلومینیوم در انبارهای  بورس فلزات لندن از جمله عواملی بودند که باعث تقویت قیمت آلومینیوم شدند.
    اما از سوی دیگر تداوم تنش های تجاری و تعرفه ای آمریکا با ترکیه و کاهش قابل توجه ارزش لیر، تغییرات (افت) قیمت نفت، نوسانات (تقویت قابل ملاحظه) ارزش دلار، نگرانی از کندشدن رشد اقتصادی کشور چین و افت شاخص سهام در اغلب بورس‌های  بزرگ دنیا در برخی از روزهای هفته از جمله عواملی  بودند که موجب کاهش قیمت آلومینیوم شدند.
    در هفته مورد بررسی، متوسط قیمت نقدی شمش آلومینیوم در بورس فلزات لندن در مقایسه با میانگین قیمت هفته قبل، 25 دلار/تن کاهش داشته است. قیمت نقدی معامله شده شمش آلومینیوم در بورس فلزات لندن در شروع هفته (13/8/2018)، 2052 – 5/2051 دلار/تن و در روز پایانی هفته (17/8/2018)، 1999 – 1998 دلار/تن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر