انجمن جهانی فولاد اعلام کرد؛

افت ۶ درصدی تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰

عصر معدن- انجمن جهانی فولاد اخیرا اظهار کرد که انتظار دارد تقاضای سالانه فولاد امسال ۶.۴ درصد کاهش یافته به ۱.۶۵ میلیارد تن برسد و در سال ۲۰۲۱ به سطوح قبل از آغاز پاندمی کویید ۱۹ برگردد.;

افت ۶ درصدی تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، چین و بخش ساخت و ساز عوامل این تغییرات هستند. افت تقاضای فولاد در اغلب کشورها به اندازه دوره رکود مالی جهانی شدت نخواهد داشت در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تقاضای فولاد در سطوح پایین بوده و هنوز از بحران سال 2008 بهبود کامل را نداشته است.

    این سازمان انتظار دارد مصرف سالانه فولاد دنیا سال 2021 به 1.72 میلیارد تن بهبود یابد یعنی کمی پایین تر از سطح مصرف سال 2019. پاندمی ویروس کرونا صنایع فولاد دنیا را تحت تاثیر رکود تقاضا، تعطیلی ها و اختلال در زنجیره عرضه قرار داد و انتظار می رود تقاضا در اغلب کشورها افت چشمگیری داشته باشد به ویژه در سه ماهه دوم سال و مصرف به تدریج از نیمه دوم سال بهتر خواهد شد.

    این افت تقاضای فولاد دنیا تا حدودی با بهبود سریع تر چینی ها جبران می شود. اقتصاد دوم دنیا به سرعت در حال برگشت به حالت طبیعی است به جز بخش گردشگری آن. تا پایان آوریل همه بخش های مصرف کننده فولاد در چین به سطح تولید همیشگی خود نزدیک شده بودند و امسال انتظار می رود تقاضا تا یک درصد رشد هم داشته باشد. از طرفی بازارهای اروپا، امریکای شمالی، هند و سایر کشورهای آسیایی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر