نخستین شمش آلومینیوم جاجرم تولید شد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از تولید نخستین شمش کارخانه آلومینیوم جاجرم خبر داد. ساعت ۱۵ روز گذشته تولید نخستین شمش از دیگ شماره ۱۰۰۶ این کارخانه آغاز شد.;

نخستین شمش آلومینیوم جاجرم تولید شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور در این باره گفت: با همت و تلاش شبانه روزی کلیه مدیران، مهندسان و کارگران پروژه شمش آلومینیوم جاجرم‌، عصر روز گذشته (21 اسفند ماه) شمش هزار پوندی در دیگ شماره1006 سالن احیا تولید شد.
    وی با یادآوری اینکه فرایند تولید ذوب از روزهای ابتدایی هفته جاری آغاز شده بود،‌ اظهار داشت: مشعل دیگ های واحد احیای این کارخانه در روزهای گذشته روشن شد و سپس به مرحله ذوب رسید.

    غریب پور یادآور شد: طرح تولید آلومینیوم جاجرم که از دهه گذشته متوقف مانده بود در دولت یازدهم و توسط ایمیدرو به عنوان یکی از صنایع استراتژیک کشور در دستور کار اجرا قرار گرفت به طوری که از سال 94 دوباره فعال شد.

    وی ادامه داد: پس از برجام و گشایش های بین المللی، تامین مالی و تجهیزات این کارخانه سرعت گرفت و فاز نخست آن تکمیل شد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: سرمایه گذاری ارزی و ریالی این طرح به ترتیب 94 میلیون یورو و 210 میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: میزان اشتغال مستقیم این کارخانه 400 نفر و غیر مستقیم 2000 نفر است.

    غریب پور خاطر نشان کرد: از جمله مزیت های این کارخانه، همجواری آن با کارخانه آلومینا و تامین آسان مواد اولیه برای تولید شمش آلومینیوم است.

    وی افزود: ظرفیت فاز نخست طرح تولید آلومینوم جاجرم40 هزار تن است و در فاز های بعدی (فاز دوم و سوم) به 120 هزار تن می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر