با حضور وزیر کشور در خراسان‌شمالی

زنجیره تولید آلومینیوم فلوراید در کشور تکمیل شد

عصر معدن- زنجیره تولید آلومینیوم فلوراید در کشور با دو کلنگ‌زنی و یک افتتاح در خراسان شمالی با حضور وزیر کشور تکمیل شد.;

زنجیره تولید آلومینیوم فلوراید در کشور تکمیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (18 بهمن ماه) به‌مناسبت دهه فجر به خراسان شمالی سفر کرد و در نخستین مقصد برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه به شهرستان گرمه رفت.

    در این سفر، فاز نخست اولین کارخانه تولید آلومینیوم فلوراید و کریولیت کشور در ناحیه صنعتی شهرستان گرمه با حضور وزیر کشور، استاندار و نمایندگان مجلس افتتاح شد.

    مدیرعامل این کارخانه توضیح داد: خط تولید آلومینیوم فلوراید و کریولیت با دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری شرکت چینی و 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شرکت داخلی انجام شده است.

    صدقی بیان کرد: در این مجموعه سالانه 10 هزار تن آلومینیوم فلوراید و 3000 تن کریولیت تولید می‌شود تا زنجیره تولید شمش آلومینیوم تکمیل شود. همچنین سالانه 600 تا 700 هزار تن آلومینیوم در کشور تولید می‌شود که برای تولید آن به 18 تا 20 هزار تن آلومینیوم فلوراید نیاز است.

    نخستین کلنگ‌زنی انجام‌شده توسط وزیر کشور مربوط به احداث بزرگترین کارخانه تولید اسید HF بود.

    فرماندار گرمه در این‌باره اظهار کرد: این کارخانه مانند مجموعه قبلی که افتتاح شد با سرمایه‌گذاری شرکت چینی و سرمایه‌گذاری شرکت داخلی به مرحله اجرا می‌رسد.

    قاضوی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 9000 تن است و حدود 86 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن انجام شده است.

    مجموعه دیگری که با حضور وزیر کشور کلنگ‌زنی شد مربوط به تولید سنگ فلورین است که کاملاً با سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود.

    سرمایه‌گذار چینی این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: حدود 2.5 میلیون دلار برای آغاز اجرای تولید سنگ فلورین در این شهرستان هزینه خواهد شد.

    هونگ وان یو ژائو گفت: حدود 6 ماه دیگر ساخت این مجموعه به پایان می‌رسد و با 24 نفر اشتغالزایی، حدود 18 تا 20 هزار تن پودر فلورین در مجموعه تولید خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر