درخواست رسانه‌های چین

آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد

عصر معدن- مقامات تجاری آمریکا و چین روز چهارشنبه برای مذاکرات با هدف پایان دادن به جنگ یک ساله و در فضای امیدواری اندک به پیشرفت گفت و گو، در شانگهای دیدار کردند.;

آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه وارد شانگهای شدند. هم‌زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتر پکن را به متوقف کردن مذاکرات متهم کرد و هشدار داد اگر چین به اقدامش ادامه دهد، نتیجه بدتری خواهد داشت.

    دیدارهای هفته جاری که نخستین دیدار رو در روز از زمان موافقت سران دو کشور با آتش بس در نشست گروه 20 است، در حالی برگزار می‌شود که بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌ای چین در ژوییه برای سومین ماه متوالی کوچک شد که منعکس کننده فشارهای رو به رشد روی دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

    لیو هی، معاون نخست وزیر چین صبح روز چهارشنبه پیش از مذاکرات، مقابل رسانه‌ها با لایتیزر و منوچین در هتل مهمانان خارجی شیجیائوی شانگهای دیدار کرد و دست داد اما این مقامات هیچ اظهارنظر عمومی نداشتند.

    بیش از یک سال از اختلافات تجاری میان آمریکا و چین می‌گذرد و دو اقتصاد بزرگ جهان روی میلیاردها دلار از واردات یکدیگر تعرفه وضع کرده و زنجیره تامین جهانی را مختل کرده‌اند.

    یک منبع آگاه به رویترز گفته بود انتظار می‌رود مذاکرات شانگهای بیشتر روی ژست حسن نیت متمرکز شود به عنوان مثال چینی‌ها احتمالا قول می‌دهند کالاهای کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری کنند و آمریکا هم تحریم‌ها علیه غول تجهیزات مخابراتی هواوی را تسهیل خواهد کرد.

    ترامپ در پیامی در توییتر نوشت: به نظر می‌رسد چین از وعده خود برای خرید کالاهای کشاورزی آمریکایی عقب نشینی کرده است و هشدار داد اگر چین برای امضای توافق تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست نگه دارد، نتیجه بدتری در انتظار چین خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، در این بین روزنامه دولتی "گلوبال تایمز" چین نوشت: مذاکره کنندگان آمریکایی باید صداقت نشان دهند و پس از درخواست‌های غیرواقع گرایانه‌ای که خلاف حاکمیت و شایستگی چین بود، انتظارت منطقی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر