مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان:

۵۰ میلیارد تومان وصولی حقوقی معادن لرستان بوده است

عصر معدن- مدیرکل صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: ۵۰ میلیارد تومان میزان وصولی حقوقی معادن استان در سال گذشته بوده است.;

۵۰ میلیارد تومان وصولی حقوقی معادن لرستان بوده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، بهمن جعفری امروز سیزدهم تیرماه در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان در خصوص وضعیت صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار کرد: سال گذشته پنج طرح با حضور استاندار لرستان و وزارت صمت در استان به بهره‌برداری رسید.

    وی اضافه کرد: طرح توسعه نساجی بروجرد، فولاد پاسارگاد بروجرد در زمینه تولید شمش فولادی، طرح توسعه شرکت داروسازی اکسیر در خصوص داروهای انسانی با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان، راه‌اندازی واحدهای تولیدی اتانل در شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی از جمله پنح طرح مذکور بودند.

    مدیرکل صنعت معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه سال گذشته  عملیات اجرایی هفت طرح اثرگذار و پیشگام اقتصادی در لرستان آغاز شده است، افزود: فروآلیاژ الیگودرز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، فروسیلیس بروجرد، استیل کورد الشتر، طرح و توسعه شرکت ماشین‌سازی، آغاز عملیات اجرایی تولید کاغذ از سنگ در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، فاز دوم شرکت صنایع غذایی گهر دورود با حجم سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد تومان از جمله این هفت طرح اثرگذار بودند.

    جعفری در ادامه از احیای 23 واحد صنعتی در لرستان خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته عمده این واحدها به چرخه تولید بازگشتند، بیان کرد: یکی از این طرح‌ها خمیرمایه شهرستان دورود بود که پس از 10 سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

    وی ادامه داد: احیای مجتمع فولاد خرم‌آباد در شهرک صنعتی شماره(2) خرم‌آباد از جمله واحدهای صنعتی احیا شده در لرستان است.

    مدیرکل صنعت معدن و تجارت لرستان در خصوص اقداماتی در حوزه معادن لرستان، اظهار کرد: در حوزه معدن و سرمایه‌گذاری‌های مربوط به آن بالغ بر سه میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و برق‌رسانی، اعتبار تامین شده است.

    جعفری در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی خوبی در شهرستان‌های چگنی، الیگودرز، پلدختر و سلسله وجود دارد، از وصول شش برابری حقوق دولتی از سال 1400 خبر داد و گفت: این در حالیست که میزان وصولی دولتی در سال گذشته 50 میلیارد تومان بوده است.

    وی اظهار کرد: صدور 12 پروانه بهره‌برداری، احیای پنج معدن، ساماندهی و تعیین همه محدوده‌های اکتشافی و دوره اکتشاف و ثبت آنها در محدوده کاداستر از جمله اقدامات اداره کل صمت لرستان در سال گذشته بوده است.

    مدیرکل صنعت معدن و تجارت لرستان  با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم استان که دومین کارخانه کشور به لحاظ ظرفیت محسوب می‌شود سیمان سفید ازنا بوده است، گفت: این طرح بزرگترین کارخانه تولید سیمان غرب کشور است که حجم سرمایه‌گذاری آن 1000 میلیارد تومان و با ظرفیت 150 شغل به صورت مستقیم بوده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا هفته دولت فاز اول آن مورد افتتاح قرا خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر