عملکرد سال ۹۸؛

فولاد سازان بورس تهران، ۲۰ هزار میلیارد تومان سود خالص داشتند

عصر معدن- براساس آمار بورس اوراق بهادار تهران، تعداد ۱۱ شرکت فولاد ساز کشور حاضر در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان سود خالص جذب کردند.;

فولاد سازان بورس تهران، ۲۰ هزار میلیارد تومان سود خالص داشتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری مربوطه، حاکی است میزان فروش فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته به رقم 23 هزار و 476 میلیارد تومان رسید، فولاد خوزستان 11 هزار و 313 میلیارد تومان و ذوب آهن نیز سومین فولاد ساز پرفروش رقم هفت هزار و 200 میلیارد تومان را ثبت کرد.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این آمار داد: گروه آهن و فولاد در بورس در دوره چهار سال گذشته یکهزار و 480 درصد (رشد 15 برابری) افزایش داشته و در حالی که کل بورس یکهزار و 95 درصد (رشد 10 برابری) افزایش را ثبت کرد.

    سال گذشته نرخ رشد فروش سالانه فولاد هرمزگان رقم 314 درصد را ثبت کرد که بالاترین میزان در بین واحد های فولادی مورد بررسی، سپس آهن و فولاد ارفع رقم 96 درصد را نشان داد، فولاد سپید فراب کویر و امیرکبیر کاشان به ترتیب 91 و 90 درصد را ثبت کردند.

    فولاد آلیاژی، کاوه جنوب کیش و صنایع فولاد آلیاژی یزد در کانال 70 درصدی قرار گرفتند و به ترتیب 79، 78 و 74 درصد رشد فروش سالانه در 1398 داشتند.

    همچنین فولاد با 67 درصد، ذوب آهن 61 درصد، فولاد خوزستان با 58 درصد و فولاد مبارکه 49 درصد رشد فروش سالانه را پارسال ثبت کردند.

    وزارت صنعت به تازگی آمار داد: صنعت فولاد ایران حدود 37 میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند و یارانه ای که از این بابت به مجموعه فولادی ها می رسد، اکنون با وجود قیمت پایین نفت چهار هزار و 769 میلیارد تومان است.

    چنانچه قیمت نفت به هربشکه 50 تا 70 دلار برسد، میزان یارانه بین 12 تا 15 هزار میلیارد تومان می رسد، برق و آب هم اینگونه برآورد می شود.

    جداول مورد بررسی نشان می دهد که نرخ رشد سود سالانه فولاد هرمزگان بالاترین میزان را در سال گذشته با رقم 314 درصد ثبت کرد، سپس فولاد امیر کبیر کاشان 304 درصدو فولاد سپید فراب کویر رقم 249 درصد را نشان داد.

    فولاد آلیاژی با 186 درصد، آهن وفولاد ارفع 143 درصد، ذوب آهن و فولاد خراسان مشترک هریک 131 درصد رشد سود سالانه داشتند.

    علاوه براین فولاد مبارکه، صنایع فولاد آلیاژی یزد، و فولاد خوزستان به ترتیب با 77، 75 و 73 درصد رشد سود در سال 98 داشتند و فولاد کاوه جنوب کیش هم رقم 68 درصد را نشان داد.

    وزارت صنعت خطاب به فولاد سازان گفته بود، با وجود یارانه سوخت، آب و برق مورد استفاده، ایا باید فولاد را به نرخ جهانی در داخل عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر