طرح عظیم ملی در منطقه اردکان و مجتمع صنعتی چادرملو افتتاح شد

صرف هزینه ۱۱ هزارو ۶۲۸ هزار میلیارد ریالی برای واحد مگامدول چادرملو

عصر معدن- واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو روز گذشته با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران رسما افتتاح شد.;

صرف هزینه ۱۱ هزارو ۶۲۸ هزار میلیارد ریالی برای واحد مگامدول چادرملو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  رئیس جمهور هنگام حضور در محل بهره برداری از این واحد فولادی گفت :  خوشحالیم که امروز این طرح عظیم ملی را در منطقه اردکان و مجتمع صنعتی چادرملو افتتاح می کنیم .

    وی همچنین از تمامی مدیران، مهندسان، طراحان ، سرمایه‌گذاران و کارگران این واحد صنعتی تقدیر و تشکر کرد.

     محمود نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  همچنین در این بازدید و در مراسم افتتاح واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو گفت : مجتمع صنعتی چادرملو در زمینی به وسعت 700 هکتار احداث شده و تاکنون بالغ بر 22 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فولادی در این مجتمع سرمایه گذاری شده است .
    بر اساس همین گزارش دکتر روحانی سپس در جمع کارگران و مهندسان کارخانه احیا و فولاد چادرملو حضور یافت و از این واحدهای صنعتی بازدید کرد .

    گفتنی است این واحد فولادی که  بهره برداری از آن آغاز شده قادر است سالانه 1 میلیون و 550 هزارتن آهن اسفنجی تولید کند.
    با بهره برداری از این واحد فولادی زنجیره تولید فولاد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد تکمیل شد. از ویژگی های این واحد صنعتی که در مجاورت کارخانه شمش فولادی در مجتمع صنعتی چادرملو در اردکان یزد  احداث شده  برخورداری از روش هات شارژ است . در این روش آهن اسفنجی پیش از سرد شدن با دمای حداقل 600 درجه سانتیگراد وارد کوره های ذوب می شود . همچنین یکی دیگر از ویژگی های این واحد ،استفاده از ایر کولر های خنک کننده و گردش بسته آب در سیستم هاست که در نتیجه موجب صرفه جویی قابل توجه 43 درصدی در مصرف برق و 30 درصد در مصرف آب می شود.

    بر اساس همین گزارش برای ساخت و راه اندازی این طرح نمونه فولادی بالغ بر 11 هزارو 628 هزار میلیارد ریال هزینه شده است . و توانسته بیش از 250 شغل بطور مستقیم و  1500 شغل بطور غیر مستقیم ایجاد کند .
    گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سالانه 10 و نیم میلیون کنسانتره سنگ آهن .
    1 و نیم میلیون تن سنگ آهن دانه بندی شده .
    4 میلیون تن گندله آهن.
    1 میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی .
    1 میلیون و 300 هزارتن شمش فولادی .
    و 500 هزارتن مقاطع فولادی تولید می کند و یکی از شرکت های معدنی پیشرودر تکمیل زنجیره تولید فولاد است.
    اضافه می شود در مراسم افتتاح این واحد صنعتی عظیم ، دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت، دکتر غریب پور ئیس هیات عامل ایمیدرو، استانداریزد، فرماندار و امام جمعه و نماینده مردم اردکان در این بازدید رئیس جمهور را همراهی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر