معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی

فولاد هرمزگان محصول برتر کشور را ساخت

عصر معدن- معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان گفت: گرید CK۵۰فولاد پرکربن حرارتی پذیر است که به دلیل مقاومت در برابر سایش در ساخت ابزارها و قطعات در صنایع مختلف از قبیل قطعات اتومبیل و موتور ، قطعاتی مانند بوش و میلنگ، شافت‌ها و غلتک‌های صنعتی کاربرد دارد.;

فولاد هرمزگان محصول برتر کشور را ساخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    علیرضا کاظمی در گفت وگو با «عصرمعدن» در حاشیه این جشنواره درباره دلیل انتخاب اسلب فولادی هرمزگان به عنوان محصول نو آور برتر گفت: این گرید در‌‌‌‌‌ کشور قبلا به صورت ریخته گری تک باری تولید می‌شده و برای اولین بار در شرکت فولاد هرمزگان به صورت صنعتی، ریخته گری پیوسته با ابعاد و اندازه اسلب تولید شده و محصول نهایی نیز کیفیت بهتری از سایر روش های تولید برخوردار بوده است.
    به گفته وی، خوشبختانه با تکنولوژی تولید شرکت فولاد هرمزگان، تجربه فنی و روش تولید در فولادهرمزگان کاملا بومی شده است.
    وی همچنین درخصوص میزان تولید این محصول و برنامه های شرکت برای  افزایش میزان تولید نیز گفت: برنامه ریزی خوبی در جهت تولید محصولات و گرید های استراتژیک و ویژه صورت گرفته و در سال جاری چندین محصول مورد نیاز صنایع کشور بومی سازی و کاملا تجاری شده است. این محصولات در هر تناژ تولید که مورد نیاز صنایع کشور باشد قابل تولید و عرضه به بازار هستند.
    معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان درباره تفاوت این اسلب با دیگر اسلب های تولیدی نیز گفت: محصول نهایی این اسلب از کیفیت بهتری نسبت به سایر روش های تولید این محصول داشته و به دلیل پیوستگی و یکنواختی ساختار و همچنین خواص مکانیکی یکنواخت در محصول نهایی و کنترل ناخالصی در محصول، کاملا متمایز است.
    کاظمی درباره صادرات اسلب فولادی این گرید نیز اظهار کرد: در حال بازاریابی به منظور صادرات این محصول هستیم و با توجه به سابقه خوب فولاد هرمزگان در صادرات محصولات فولادی، بازار صادراتی خوبی برای این گریدهای ویژه پیش بینی می شود.
    به گفته وی، اغلب کشورهای صنعتی پیشرو در صنعت فولاد، توان تولید این محصول را دارند، اما فولاد هرمزگان با انجام بررسی های فنی و تکنولوژیکی به دانش فنی تولید این محصول دست یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر