صادرات محصولات معدنی نیازمند دیپلماسی اقتصادی

عصر معدن- رییس خانه صنعت ، معدن وتجارت استان فارس بیان کرد: در شرایط فعلی سرمایه گذاران خارجی میل چندانی برای حضور در بخش معدن ایران ندارند.;

صادرات محصولات معدنی نیازمند دیپلماسی اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

    سهراب شرفی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن»، درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در شرایط فعلی در بخش معدن، اظهار کرد: بعید است در چنین شرایط سرمایه گذار خارجی اطمینان کرده و سرمایه خود را راهی بخش معدن ایران کند.
    وی ادامه داد: امروز مشکلات زیادی وجود دارد که بر حضور سرمایه گذاران خارجی تاثیر گذار است، به عنوان مثال خارج کردن سود سرمایه گذاری از کشور برایشان دشوار است .
    به گفته رییس خانه صنعت ، معدن وتجارت استان فارس، در حال حاضر اقتصاد دچار یک برهم خوردگی است، درنتیجه بعید است سرمایه گذاران خارجی رغبتی برای حضور در بخش معدن که نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت است داشته باشند.
    شرفی با اشاره به وظیفه دولت در چنین شرایطی بیان کرد: دولت باید در چنین شرایطی به دنبال ایجاد ثبات باشد تا انگیزه در سرمایه گذاران ایجاد شود.
    وی ادامه داد: متاسفانه ارتباط ما با دنیا رو به کاهش است حال اگر قرار است مواد معدنی تبدیل به ارزش افزوده بیشتر شود نیازمند حضور در بازارهای جهانی خواهیم بود. برای دسترسی به بازارهای جهانی باید دیپلماسی اقتصادی انجام گیرد که متاسفانه این موضوع در حال حاضر مشاهده نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر