نایب رئیس انجمن فولاد:

مازاد تولید فولاد داریم،اما اجازه صادرات نمی دهند

عصر معدن- نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه قیمت گذاری‌ها به هیچ عنوان جوابگوی هزینه ها را نمی‌دهد،گفت: ما مخالف کاهش قیمت‌ها نیستیم اما اگر کالایی کمتر از قیمت تمام خود به فروش رود اصلا توجیح ندارد.;

مازاد تولید فولاد داریم،اما اجازه صادرات نمی دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، بهادر احرامیان ، با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید محصولات فولادی بیش از نیاز داخل است، اظهار داشت: موانع صادراتی برای شمش و محصولات فولادی عاملی شده تا واحدهای تولیدی با مازاد تولید روبه رو شده و از طرف دیگر در بازار داخلی کالاها را ارزان  بفروش برسانند.

    وی با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم تولیدکنندگان فولاد در تامین نیاز داخلی کشور هیچ مشکلی ندارند، افزود: اما دولت برای تنظیم بازار داخل موانعی را در صادرات و قیمت‌گذاری محصولات فولادی اعمال کرده که این موضوعات مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

    نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد:در حال حاضر قیمت میلگرد آجدار در بازار ارزان تر از قیمت قراضه جهانی است که این موضوع ضرر تولید را هر روز بیشتر می‌کند.

    وی با اعلام اینکه هزینه‌های تولید فولاد بسیار بالا است و قیمت گذاری‌ها به هیچ عنوان جوابگوی هزینه ها را نمی‌دهد،گفت: ما مخالف کاهش قیمت‌ها نیستیم اما اگر کالایی کمتر از قیمت تمام خود به فروش رود به طور حتم تولیدکننده  و مصرف کنندگان را با ضرر روبه رو خواهد شد.

    احرامیان افزود: به اعتقاد ما قیمت محصولات فولادی باید با محاسبه ارز نیمایی و قیمت جهانی تعیین شود تا در نهایت تولیدکننده امکان فعالیت و توسعه محصولات را داشته باشد.

    نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه ارزان فروشی فولاد در بازار داخلی عاملی شده تا خریداران بازارهای صادراتی هم حاضر به خرید محصولات ما آنهم با قیمت های مناسب نباشند، گفت: آنها به نوعی ارزان خری می‌کنند و سطح درآمد صادراتی کشور هم در این زمینه کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر