موته،‌ معدن جدید را کلید زد/ اجرای ۲ طرح برای توسعه طلای موته

عصر معدن- مدیر مجتمع طلای موته از اجرای ۲ طرح توسعه ای (بهره برداری از معدن جدید و استحصال طلا از باطله) در این مجتمع خبر داد. موته به تازگی عملیات اجرایی معدن جدید را کلید زده است.;

موته،‌ معدن جدید را کلید زد/ اجرای ۲ طرح برای توسعه طلای موته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علیرضا طالاری با بیان این مطلب اظهار داشت: بهره برداری از معدن طلای سنجده از جمله طرح های در حال اجرای مجتمع طلای موته است که اکنون پیمانکار آن انتخاب و با آن قرار داد ٣ساله منعقد شده است. به گفته وی از ابتدای ماه دی، عملیات بهره برداری از معدن مذکور آغاز شده است.

    وی افزود: طبق برنامه ریزی ها، ماهانه ٨٥ هزارتن ماده معدنی با عیار حدود 1.5 پی پی ام از معدن سنجده استخراج می شود. نسبت باطله برداری در این معدن نیز حدود ١٣ به یک است.

    مدیر مجتمع طلای موته با اشاره به طرح مدار آبگیری و استحصال طلا از سد باطله، تصریح کرد: با برگزاری مناقصه به صورت EPC، پیمانکار آن انتخاب شده و قرار است طرح طی 24 ماه اجرایی شود.

    وی ادامه داد: با اجرای این طرح، علاوه بر اهداف زیست محیطی، حدود ٨٥ درصد آب مورد مصرف در کارخانه بازچرخانی شده و همچنین سالانه حدود ٤۰ کیلو گرم از سد باطله های قدیمی استحصال می شود.

    افزایش 49 درصدی تولید نسبت به برنامه

    طالاری با اشاره به افزایش تولید 49 درصدی تولید طلای موته طی 10 ماهه نخست امسال نسبت به برنامه، گفت: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان دی 97، حدود 346 کیلوگرم طلا تولید کرده در حالی که برنامه تولید، 232 کیلوگرم بوده است.

    وی افزود: میزان تولید طلا در این مجتمع تا پایان امسال به حدود 400 کیلوگرم می رسد.

    بنا به این گزارش، مجتمع طلای موته در 7 کیلومتری شمال غرب روستای موته از توابع شهر میمه در استان اصفهان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر