کاهش اشتهای اژدهای زرد در واردات سنگ آهن

عصر معدن- واردات سنگ آهن چین در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیارد و ۶۴ میلیون تن کاهش یافت. این نخستین بار است که این کشور طی ۸ سال گذشته اقدام به کاهش واردات این ماده معدنی کرده است.;

کاهش اشتهای اژدهای زرد در واردات سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو،  واردات سنگ آهن چین از یک میلیارد و 75 میلیون تن در سال 2017 میلادی به یک میلیارد و 64 میلیون تن در سال 2018 کاهش یافت که حاکی از افت یک درصدی واردات این محصول است. این کاهش یک درصدی اولین افت واردات سنگ آهن چین از سال 2010 تا کنون اعلام شده است.

    به دلیل افت 70 درصدی حاشیه سود در اواخر نوامبر 2018، انگیزه فولادسازان چینی برای تولید کاهش یافت و در نهایت منجر به افت خرید سنگ آهن شد.

    بنابر گزارش موسسه پژوهش و برنامه ریزی صنعت متالورژی چین، پیش بینی می شود که مصرف سنگ آهن این کشور در سال 2019 به دلیل افت تقاضای داخلی و جهانی فولادکاهش خواهد یافت. با این حال، اگر فولادسازان استراتژی های تولیدشان را تغییر دهند ممکن است مصرف سنگ آهن تا حدودی کمتر از میزان پیش بینی شده باشد.

    به عقیده وانگ یلین Wang Yilin، از تحلیلگران شرکت ساینواستیل فیوچرز Sinosteel Futures، امسال به دلیل کاهش حاشیه سود، فولادسازان مصرف سنگ آهن با عیار متوسط را کاهش داده و در نتیجه مصرف سنگ آهن کم عیار افزایش خواهد یافت.

    وی همچنین پیش بینی می کند فولادسازان به دلیل بالاتر بودن هزینه تولید در روش کوره قوس الکتریکی تولید فولاد با استفاده از این روش را کاهش داده و از روش کوره های بلند استفاده خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر