مدیر امورعمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

تحریم‌ها بر سود آوری فولادمبارکه تاثیری نداشته است/رشد ۱۰۰درصدی فروش محصولات مبارکه در تیرماه ۹۸

عصر معدن- شرکت فولاد مبارکه اصفهان در فصل نخست سال با عملکردی درخشان موفق به ساخت سود ۲۹ تومانی شده و به نظر می رسد سیگنال‌های بنیادی طی ماه‌های آتی می‌تواند در روند قیمتی فولاد مبارکه موثر باشد. از سوی دیگر افزایش قیمت محصولات فولادی و رکورد قیمتی به وجود آمده از مواردی است که می‌تواند موضوعی جذاب برای معامله گران باشد و منجر به افزایش سود در بازار سرمایه شود.;

تحریم‌ها بر سود آوری فولادمبارکه تاثیری نداشته است/رشد ۱۰۰درصدی فروش محصولات مبارکه در تیرماه ۹۸
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به نظر می رسد با توجه به عملکرد مثبت فولادمبارکه اصفهان در فصل بهار و همچنین فروش قابل قبول این شرکت در تیرماه، که نسبت به سال 97، با رشد 100درصد همراه بوده، در 2 ماه آینده نیز شاهد ادامه دار بودن این روند باشیم.

    شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین شرکت بورس اوراق بهاداردر فصل نخست سال عملکردی درخشان داشت. مدیر امورعمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان که مسئولیت امورسهام، بیمه و مالیاتی این شرکت را برعهده دارد در این‌باره گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان تا پایان تیرماه 98 موفق به فروش 2.6میلیون تن انواع محصولات فولادی شد. در واقع این رقم نشان از رشد 4.7درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل دارد.

    سید علی پزشک در گفت‌وگو با "بازارامروز" با بیان این مطلب در ادامه افزود: رقم حاصل از فروش محصولات در تیرماه به ارزش بیش از 13100میلیارد تومان بوده که با رشد 100درصدی نسبت به دوره مشابه سال 97 همراه شده است.

    به گفته وی، از دلایل اصلی رشد سودآوری در 3ماهه نخست سال 98، افزایش نرخ محصولات و افزایش مقدار فروش در بازار محصولات فولادی است.
    در اینجا نیز می توان نگاهی به گزارش 3 ماهه نخست 98 انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران انداخت. چراکه بر اساس آن در بهار 98، ضمن افزایش 16درصدی در تولید محصولات و افزایش 5 درصدی تولید شمش فولادی رخ داده و در نهایت منجر به بالا رفتن صادرات کشور به میزان 20درصد شده است. 
    پزشک افزود: به این شکل که از ابتدای فروردین تا پایان خرداد 98، 5میلیون و 271هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، ورق و غیره) تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 4 میلیون و 559 هزار تن بوه با رشد همراه شده است.
    وی ادامه داد: همچنین میزان تولید آهن اسفنجی طی 3 ماهه نخست 98 به 7میلیون و 272 هزار تن رسیده که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (6 میلیون و 583 هزار تن)، رشد 10 درصدی را نشان می دهد.

    مدیر امورعمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین در ادامه سخنانش درباره اینکه هیچ نگرانی برای کاهش فروش محصول فولادمبارکه در داخل کشور وجود ندارد، اظهار کرد: درباره حجم فروش محصولات در بازار داخلی نگرانی و محدودیت خاصی وجود ندارد و تاکنون هیچ سیگنالی مبنی بر کاهش فروش محصولات در بازار داخل گزارش نشده است.

    یکی دیگر از موارد مطرح شده، همانگونه که گفته شد، افزایش نسبی نرخ محصولات فولادی در بازار و رکورد قیمتی محصولاتی همچون ورق گرم است، که می‌تواند منجر به بهبود شرایط و سوددهی در فروش محصولات فولادی شود، اما در این باره پزشک معتقد است، افزایش نسبی نرخ محصولات فولادی در بازار تاثیر چندانی در مقدار فروش شرکت ندارد؛ چراکه شرکت فولاد مبارکه به این دلیل که همواره یک برند معتبر در تولید محصولات کیفی فولادی است و فعالان بازار و مشتریان فولاد تمایل به خرید محصولات فولاد مبارکه دارند، در حال حاضر در رقابت با محصولات وارداتی، محصول فولادمبارکه جایگاه مناسبی از لحاظ نرخ و کیفیت دارد.

    تحریم بر فولاد اثری نداشته است
    یکی از مسائل مهمی که امروزه اقتصاد کشور و بسیاری از صنایع ایران را تحت تاثیر قرارداده، تحریم‌های بین المللی از سوی امریکاست. این تحریم ها که روی صنایع فلزی ایران نیز از 17 مردادماه شدت بیشتری خواهد گرفت، ممکن است برخی از تولیدکنندگان را با مشکلات و چالش‌هایی روبرو کند؛ اما در مقابل باید به این نکته توجه داشت که در سال‌های گذشته که کشورمان مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته بود، بسیاری از فعالان صنعتی و معدنی کشور شرایط خوبی را داشتند و تحریم بر آنها کمترین اثر را داشت، به گونه ای که حتی بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از بخش‌های موفق در حوزه صادرات شناخته شده و به گفته معاونت معدنی وزارت صمت، در سال 97، میزان صادرات معدن و صنایع معدنی 21میلیون دلار بوده است.

    مدیر امورعمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در این باره که آیا تحریم بر روند فعالیت این مجموعه و سودآوری فولادمبارکه اثرگذار است، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس گزارشات عملکرد منتشر شده، تحریم‌ها بر سود آوری شرکت تاثیری خاصی نداشته است و سال گذشته علیرغم اینکه شرکت در لیست تحریم های ظالمانه قرار گرفت با تلاش و سختکوشی کارکنان و تدابیر تیم مدیریتی، فولاد مبارکه موفق شد به رشد سودآوری 100 درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی دست یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر