در نیمه اول سال ۱۴۰۰محقق شد؛

استخراج ۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از ۱۱۶ معدن فعال استان استخراج شد.;

استخراج ۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، مهرداد قاسمی افزود: در حال حاضر از معادن فعال استان هشت ماده معدنی خاک نسوز، سنگ تزیینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس و مواد اولیه سیمان استخراج می‌شود.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 152 معدن در استان، تصریح کرد: از این تعداد 116 معدن فعال و مابقی غیرفعال بوده که سلب صلاحیت شده است.

    قاسمی با اشاره به برنامه اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان، گفت: تاکنون 6 پهنه معدنی در استان تعریف و چهار پروانه اکتشاف صادر شده است که در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روس، طلا و سرب وجود دارد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری به مشکلات این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست مهمترین تنگنا در این حوزه است.

    وی تصریح کرد: هم اکنون بابت استخراج معادن بهره مالکانه به خزانه دولت واریز می شود و بخشی از این حقوق دولتی جهت احیا منابع طبیعی و اجرای طرح های عام المنفعه در مناطق مجاور معادن به استان بازگشت می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر