در حضور مدرس خیابانی و به منظور توسعه فعالیت های اکتشافی و مشارکت بخش خصوصی صورت گرفت؛

امضا و تبادل تفاهمنامه سه جانبه بین ایمیدرو، معاونت معدنی و زمین شناسی

عصر معدن- تفاهمنامه سه جانبه ای بین سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو )، معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی امضا و مبادله شد.;

امضا و تبادل تفاهمنامه سه جانبه بین ایمیدرو، معاونت معدنی و زمین شناسی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، این سند بین خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو، داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و علی رضا شهیدی رییس سازمان زمین شناسی کشور امضا شده است.

    تفاهمنامه فوق در راستای ماده 5 قانون معادن و به منظور «توسعه همکاری در زمینه اکتشاف ، استخراج و فراوری مواد معدنی، بهره گیری از ظرفیتها ، تجارب و تواناییهای هر بخش، هم افزایی و توسعه توان ملی در ایجاد ثروت در حوزه معدن امضا شده به طوری که زمینه سازی جلب مشارکت بیشتر بخش های خصوصی و تعاونی کشور در امور معدن را فراهم آورد.

    این سند به مدت سه سال و در راستای تسریع در انجام فعالیت های اکتشافی کشور و نظر به اهمیت امر اکتشاف در توسعه پایدار کشور و لزوم توسعه همکاری های بین بخشی مبادله شده است. موضوع تفاهم نامه عبارت است از انجام همکاری بر اساس موضوع مشخص و مجزا به تفکیک هر پروژه و با سرفصل و شرح خدمات مشخص در قالب توافقنامه و یا قرارداد اقدام خواهد شد.

    مقرر شده هر سه طرف تفاهم نامه کمیته مشترک راهبری تشکیل دهند که وظیفه آن بررسی طرحهای پیشنهادی و تهیه و تصویب شرح خدمات است. کمیته مشترک باید به منظور انجام نظارت بر شرح خدمات فوق ساختار مناسب را طراحی کنند.

    برنامه سرمایه گذاری 1000 میلیارد ریالی ایمیدرو

    طبق این سند ایمیدرو متعهد می شود تا سقف اعتبار 1000 میلیارد ریال (سالانه) هزینه های انجام شرح خدمات عملیات اکتشافی را بر اساس ضوابط و مقررات تامین کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر