ترامپ چه بر سر پروژه‌های انرژی امریکا آورد?

عصر معدن- مدیران اجرایی انرژی امریکا از تعرفه‌های ترامپ به عنوان افزایش هزینه‌های پروژه‌های خط لوله شکایت کردند.;

ترامپ چه بر سر پروژه‌های انرژی امریکا آورد?
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر  2برابر شدن تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم از ترکیه، می‌تواند هزینه‌های بیشتری را برای پروژه‌های خط لوله نفت و گاز داخلی امریکا افزایش دهد، زیرا مدیران اجرایی می‌گویند که آنها از گذشته با افزایش تعرفه‌های گمرکی دست و پنجه نرم می‌کردند.
    گفته می شود بیش از ده خط لوله انرژی آمریکا در هیات طراحی وجود دارد که برخی از آن‌ها هنوز به دنبال تامین مالی هستند. این در حالی است که این پروژه‌ها راه را برای صادرات نفت و گاز آمریکا هموار خواهند کرد و صادرات گاز و کاهش محدودیت در میدان های غرب شانگهای تگزاس که شروع به خرج کردن خروجی در منطقه را به همراه خواهد داشت.
    به گفته وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، ترکیه تنها 4 درصد از واردات آسیا را به ارزش 1 میلیارد دلار در سال گذشته تحویل داده است اما 2برابر کردن تعرفه‌ها روی یک تامین‌کننده می‌تواند خریداران را مجبور کند تا به تولیدکنندگان فولاد تبدیل شوند و به نوبه خود باعث بالا بردن قیمت فولاد در ماه‌های اخیر شوند.
    گفتنی است در روز جمعه ترامپ با دوبرابر کردن تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه که بر سر نزاع دیپلماتیک با کشور عضو ناتو تشدید شده‌ را انجام داد.
    در واقع حرکت اصلی دولت ترامپ در ماه مارس برای افزایش تعرفه‌ها بر روی اغلب واردات فولاد و آلومینیوم پیشنهاد شد تا از مشاغل ایالات‌متحده در برابر رقبای خارجی محافظت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر