توسعه بازار و تأمین مالی؛ دو چالش شرکت‌های دانش بنیان معدنی

عصر معدن- مدیر مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی گفت: مشکل ۴۹ درصد شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه معدن، توسعه بازار و ۵۱ درصد دیگر تأمین مالی است.;

توسعه بازار و تأمین مالی؛ دو چالش شرکت‌های دانش بنیان معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، حسین منصوری افزود: برای رفع چالش این شرکت‌ها در پی راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری برای تأمین مالی شان هستیم که قرار است تا پایان سال تشکیل شود.



    وی گفت: خلق مشتری برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق برگزاری سلسله رویداد‌های هم رسانی، راهکار دیگر کمک به اینگونه شرکت هاست تا بتوانند در این رویداد‌ها محصولات خود را به متقاضیان معرفی و ارائه کنند.

    منصوری افزود: از 468 شرکت دانش بنیان مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی حدود 100 شرکت فعال هستند که اغلب در زمینه ماشین آلات و تجهیزات معدنی و فولاد کار می‌کنند.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با معدن حدود 5 درصد کل این شرکت‌ها را شامل می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی این رقم به نظر ناچیز است.

    بر اساس این گزارش؛ کاهش عیار معادن و ذخایر سطحی، رشد تقاضای جهانی و رقابت‌های جهانی از مهمترین دلایل رو آوردن به فناوری‌های نوین و بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان در این بخش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر