برنامه احیا معادن کوچک در سال ۹۸: بررسی ۶۰۰ محدوده در ۱۵ استان جدید

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از بررسی ۱۵ استان جدید در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس طی سال ۹۸ خبر داد.;

برنامه احیا معادن کوچک در سال ۹۸: بررسی ۶۰۰ محدوده در ۱۵ استان جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال در سال 97 آغاز و در 5 استان کشور اجرایی شد.

    وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته از معادن این استان ها، نتایج مثبتی حاصل شد. در سال آینده نیز بررسی 600 محدوده معدنی (در 15 استان) هدف گذاری شده است که امیدواریم اقدامات اجرایی آن برای حداقل 100 معدن انجام پذیرد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه های سال 98 این سازمان برای توسعه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: «گسترش دامنه پوشش طرح در معادن غیر فلزی در کنار معادن فلزی بر مبنای مزیت های نسبی، اولویت استانی و منطقه ای» و «معرفی بسته های سرمایه گذاری در سطوح مختلف» از جمله این برنامه هاست.

    وی افزود: «حمایت از شکل گیری صندوق های جسورانه و خطر پذیر به منظور عرضه فرصت های سرمایه گذاری معادن کوچک در فرابورس» و نیز «حمایت و توسعه استارت آپ های معدنی و فرآیندهای دانش بنیان» از دیگر برنامه های سال آتی است.

    غریب پور خاطرنشان کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فرصت های مناسبی را برای معرفی سرمایه گذاری های مرتبط با بخش معدن و شفاف سازی و ساده سازی فرآیند های حضور و مشارکت در جامعه معدنی کشور ایجاد خواهد کرد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه طرح یادشده به عنوان یکی از طرح های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی لحاظ شده که حاکی از اهتمام خاص به این موضوع است و در شرایط فعلی، یکی از نقاط قوت و امیدبخش در ایجاد اشتغال پایدار و تقویت زنجیره های بخش معدن محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر