مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:

مخالف ورود فولادی ها به بخش معدن نیستیم

عصر معدن- محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه ایران کانمین ۲۰۱۹ گفت: یکی از برنامه سال آینده چادرملو طرح d۱۹ است به این شکل که بتوانیم همزمان با اکتشاف کار استخراج را انجام دهیم.;

مخالف ورود فولادی ها به بخش معدن نیستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، به گفته وی، مجوزها صادر و آماده شده ژئوفیریک تمام شده و حفاری در حال آغاز است. جاده سازی را نیز قرار است با همکاری محیط زیست انجام دهیم.

    وی افزود: البته حفاری ها باید انجام شوند و وضعیت ذخیره را مشخص کنیم و بلافاصله کار را آغاز کنیم.

    نوریان گفت: گندله سازی 2 نیز در حال احداث است و احداث کارخانه میلگرد نیز در دست اجراست و امیدواریم پروژه ها سال آینده به نتیجه برسند. همچنین آبرسانی خلیج فارس نیز در سال آینده محقق می شود و امسال این انتقال آب به گل‌گهر می‌رسد و تا شهریور سال آینده به چادرملو خواهد رسید.

    وی گفت: قرار است معدن سنگ آهن استرالیا را هرچه سریعتر فعال کنیم. همچنین نیروگاه خورشیدی هم در حال احداث است و سال آینده به بهره یرداری می رسد.

    وی درباره اینوه فولاد مبارکه از مشارکت در معدن استرالیا انصراف داده نیز گفت: فولاد مبارکه چون در لیست تحریمها قرار دارد ترجیح داده نامش در لیست این پروژه نباشد.

    نوریان گفت: ما صادرات محور نیستیم و تنها سنگ آهن دانه بندی را صادر کردیم و مفتخریم که سرمایه گذاری فولاد را از همین راه بدست آوردیم.

    وی افزود: اکنون شمش تولید می کنیم و حدود 30درصد از شمش فولاد به جنوب شرق آسیا صادر می شود و  قطر نیز به این کشورها اضافه شده است.

    به گفته نوریان ، عوارض دردی را دوا نمی‌کند‌. این اتفاق تاثیری بر قدرت چانه زنی ما با فولادی ها ندارد.

    وی در پاسخ به «عصر معدن» درباره اینکه شرکت های فولادی با کمبود مواد اولیه روبرو هستند نیز گفت: از 10 و نیم میلیون تن کنسانتره تولیدی ما تنها 4 میلیون تن مصرف می کنیم و مابقی را به مبارکه و خوزستان می‌دهیم و با توجه به کم بودن منابع داخلی باید به این موضوع پرداخته شود.

    وی در ادامه به سوال دیگر «عصر معدن» درباره مخالفت با ورود شرکت‌های معدنی به فولاد گفت: اگر به عنوان مثال به بانک‌ها و بنیاد مستضعفان و حتی نمایندگان مجلس اجازه فولاد سازی داده می شود پس ما نیز به عنوان تولیدکننده سنگ آهن می‌توانیم به این بخش برویم.


    وی گفت: ما به سراغ فولاد رفتیم و مخالف معدنی شدن فولادی ها نیستیم و آنها هم می توانند به سمت معادن بروند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر