غریب پور در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

تامین زیرساخت های معادن استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سه جانبه

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو بر تامین زیرساخت های معادن استان کهکیلویه و بویراحمد با همکاری سه جانبه ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد.;

تامین زیرساخت های معادن استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سه جانبه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در نشست بررسی وضعیت معادن استان کهکیلویه و بویر احمد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از جمله طرح های مهم حوزه اقتصاد مقاومتی است و ایمیدرو عزم راسخ برای اجرای این طرح دارد.

    وی افزود: تلاش ما این است که تا پایان سال جاری، بتوانیم حداقل 150 معدن را احیا، فعال یا توسعه دهیم.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه استان کهکیلویه و بویر احمد از جمله مناطق معدن خیز کشور است، تصریح کرد: از 74 معدن موجود در این استان، 22 معدن غیرفعال است و ما در نظر داریم معادن غیر فعال را فعال و معادن فعال را توسعه دهیم.

    وی ادامه داد: مطالعات اکتشافی 10 هزار کیلومتر مربع در این استان، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می شود.

    ظرفیت های بالای بخش معدن

    حسین کلانتری، استاندار کهکیلویه و بویر احمد در این جلسه با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم باید مقاومت کنیم، گفت: ظرفیت های بالایی در بخش معدن و صنایع معدنی داریم که سال ها از آن غافل بوده ایم.

    وی افزود: با وجود این منابع، بسیار بیشتر از وضع فعلی می توان کار کرد و کشور را توسعه داد.

    کلانتری گفت: بستر لازم برای توسعه سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در این استان فراهم شده است.

    وجیه ا... جعفری، مدیر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز در این جلسه گفت: در صورت تحویل معادن، طی یک سال اقدامات توسعه ای آنها را انجام می دهیم.

    در این جلسه، گزارشی در مورد معادن این استان، پهنه های اکتشافی و فرصت های سرمایه گذاری ارائه شد و سرمایه گذار آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرد.

    بنا به این گزارش، در جلسه مذکور، غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر