دانش‌بنیان‌ها به کمک بخش معدن می‌آیند

عصر معدن- با امضای تفاهم‌نامه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و شرکت دانش‌بنیان «معنا» وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، همکاری‌های دانش ‌بنیان در حوزه معادن و اکتشافات توسعه می‌یابد.;

دانش‌بنیان‌ها به کمک بخش معدن می‌آیند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان و شرکت دانش‌بنیان معنا (معدن، نوآوری و اندیشه) وابسته به موسسه دانش‌بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به منظور انتقال فناوری‌های نوین در مطالعات علوم‌زمین و معدن امضا شد.

    در این تفاهم‌نامه که به امضای «علیرضا شهیدی» معاون وزیر صنعت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی  و «سعید اشیری» مدیرعامل شرکت معنا رسید، به‌کارگیری ظرفیت‌های دو طرف در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در پیشرفت و انتقال فناوری‌های نوین در انجام مطالعات علوم‌زمین و معدنی، همکاری و تعامل علمی- پژوهشی- تحقیقاتی- سرمایه‌گذاری و استفاده از امکانات و توانمندی‌های علمی نیروی انسانی فنی و اطلاعاتی تجربه و تخصص مشترک دو طرف در دستور کار قرار گرفت.

    این تفاهم‌نامه در راستای سخنان و مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم حرکت انقلابی در مسیر جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و به منظور گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی تحقیقاتی و تجهیزاتی به امضا رسید.

    مجموعه‌ معنا در سال 1399 به‌عنوان بازوی اجرایی و سرمایه‌گذاری موسسه دانش‌بنیان برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌ اقتصاد دانش‌بنیان معدنی تشکیل شد.

    راهبرد اصلی این مجموعه‌ به‌کارگیری فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در صنایع معدنی است.

    رسالت این شرکت، ایجاد و گسترش زیست‌بوم و زیرساخت‌های توسعه‌ دانش و فعالیت‌های دانش‌بنیان معدنی بر بنیاد و توانمندی دانشمندان و متخصصان داخلی، استفاده از تجربیات و دانش جهانی و همکاری مؤثر با مؤسسه‌ها و نهادهای فعال در حوزه‌ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت است.

    به گزارش ایرنا، ایران از لحاظ ذخایر شناسایی شده که سابقه آن مربوط به نیم قرن گذشته است، در بین 15 کشور شاخص جهان جای دارد و حدود 60 میلیارد تن ذخیره معدنی دارد که نزدیک به 40 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر