مرکز آمار اعلام کرد؛

وجود سه هزار و ۳۰۹ معدن غیرفعال در کشور

عصر معدن- مرکز آمار ایران از وجود سه هزار و ۳۰۹ معدن غیر فعال در کشور خبر داد.;

وجود سه هزار و ۳۰۹ معدن غیرفعال در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، این مرکز با انتشار نتایج بهنگام‌سازی آخرین اطلاعات پایه‌ای (چارچوب) معادن کشور در سال 1400 اعلام کرد: بر اساس آخرین نتایج تعداد کل معادن کشور در سال 1400 برابر با 10170 معدن بوده است که از این تعداد 6861 معدن فعال و 3309 معدن غیر فعال در کشور شناسایی شده است.

    بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، طبق یافته‌های این طرح، از 6861 معدن فعال 6449 معدن فقط در حال بهره‌برداری، 289 معدن در حال بهره‌برداری و اکتشاف و 123 معدن در حال بهره‌برداری، تجهیز و آماده‌سازی بوده است.

    مرکز آمار ایران همچنین اعلام کرد: یافته‌های این طرح موید آن است که از 3309 معدن غیر فعال در کشور 298 معدن فقط در حال تجهیز و آماده‌سازی، 60 معدن دارای فعالیت کمتر از 30 روز، 513 معدن تعطیل دائم، 2008 معدن تعطیل موقت و 430 معدن سایر موارد را شامل می‌شود.

    بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بررسی سایر علل غیر فعال شدن معادن کشور، بلوکه شدن معدن، رکود بازار، نداشتن مجوز، مشکلات حقوقی و زیست محیطی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.

    اجرای بهنگام سازی چارچوب معادن کشور از اسفند 1399 شروع و تا پایان اردیبهشت 1400 ادامه داشت. در این طرح کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها با مراجعه به سازمان‌های ذیربط در استان، پس از دریافت اطلاعات معادن و وضعیت فعالیت معادن را بررسی و اطلاعات تکمیلی را به مرکز آمار ایران ارسال می‌کنند.

    چارچوب طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری کشور‏- 1400 از اطلاعات بهنگام سازی معادن کشور، استخراج و اجرایی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر