سرمایه‌گذاری ۱میلیارد دلاری کمپانی‌های چینی در مس زامبیا

عصر معدن- منابع مطلع اعلام کردند کمپانی‌های چینی مین‌متالز، جیانگشی و زی‌جین ازجمله کمپانی‌هایی هستند که پیشنهاد سرمایه‌گذاری در معدن مسِ کمپانیِ زامبیایی Barrick Gold Corp داده‌اند که مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد بود.;

سرمایه‌گذاری ۱میلیارد دلاری کمپانی‌های چینی در مس زامبیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، کمپانی باریک «Barrick» که دومین تولیدکننده بزرگ شمش در جهان است، با مشاوران در حال همکاری است تا سرمایه‌گذاری مدنظر خود برای معدن لوموانا «Lumwana» را جذب کند.

    مدیر اجرایی باریک در ماه آگوست اعلام کرد که فروش دارایی‌های این کمپانی کانادایی تا پایان سال 2020، همچنان در سطح 1،5 میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.
    گفتنی است مذاکرات در مرحله اولیه‌ خود قرار دارد و هیچ‌گونه قطعیتی در مورد معامله وجود ندارد. بنا بر اعلام وب‌سایت باریک، انتظار می‌رود «لوموانا» که یک معدن روباز به شمار می‌آید، در سال جاری حدود 210 تا 240 میلیون پوند مس تولید کند.

    کمپانی «باریک» در سال 2011 با پرداخت بیش از 3 میلیارد دلار معدن «لوموانا» را به‌عنوان بخشی از تملک دارایی کمپانی Equinox Minerals Ltd خریداری کرد. معدن «لوموانا» در سال 2014 حدود 1 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. متعاقباً، دولت زامبیا پیشنهاد افزایش مالیات این معدن را صادر کرد که این اقدام وضعیت معدن «لوموانا» را در شرایط دشوار قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر