کمپانی جیانگشی کوپر در زامبیا سرمایه‌گذاری می‌کند

عصر معدن- کمپانی معدنی فرست کوانتوم، مالک معدن مس Kansanshi در زامبیا، اعلام کرد که در حال مذاکره برای فروش بخشی از سهام خود در معادن مس زامبیا به کمپانی چینی پیشرو در تولید مس به نام جیانگشی کوپر است.;

کمپانی جیانگشی کوپر در زامبیا سرمایه‌گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، این کمپانی معدنی اعلام کرد که فروش احتمالی بخش کمی از دارایی مس این کمپانی در زامبیا در حال انجام است و هنوز هیچ معامله‌ای در این مرحله انجام نشده است.
    دارایی‌های اصلی کمپانی معدنی فرست کوانتوم، شامل معدن مس Kansanshi است که بزرگترین معدن مس در آفریقا به شمار می‌آید. 80 درصد این معدن متعلق به یک کمپانی زیرمجموعه فرست کوانتوم و 20 درصد متعلق به دولت زامبیا است.
    معدن Kansanshi ظرفیت تولید 340 هزار تن مس در سال را دارد. از این حجم، سالانه 300 هزار تن فلز مس تولید می‌شود که بخش اعظم آن بلیستر مس با کیفیت و با خلوص 98 تا 99 درصد است که یک محصول واسطه‌ای است و برای تولید مس تصفیه‌شده مورداستفاده قرار می‌گیرد.
    در سال 2018، بیش از نیمی از واردات بلیستر مس چین از زامبیا انجام شده است.
    کمپانی مس جیانگشی کوپر بزرگترین خریدار آند و بلیستر مس در چین است و نقش کلیدی در تعیین نرخ‌های معیار را بر عهده دارد.
    این تولیدکننده چینی مس با خرید اکثریت سهام واحدهای ذوب داخلی با ظرفیت متوسط از قبیل Yantai Humon و Yantai Quorun به شکل چشمگیری در سال جاری توسعه یافته است.
    سرمایه‌گذاری این کمپانی در معادن مس خارج از کشور چین تاکنون به بخشی از سهام معدن El Galeno در پرو و همچنین، معدن مس «عینک» در افغانستان محدود بوده است که به دلیل بازرسی‌های باستان‌شناسی بحث‌برانگیز و علی‌رغم شروع سرمایه‌گذاری در سال 2007، هنوز توسعه‌نیافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر