جنگ آمریکا و چین قیمت طلا را بالا می‌برد؟

عصر معدن- جنگ تجاری آمریکا و چین دوباره بالا گرفته و این اتفاق ممکن است به طلا فرصت دهد در هفته جاری درخشش بیشتری پیدا کرده و به پیشروی خود در بالای مرز ۱۵۰۰ دلار ادامه دهد.;

جنگ آمریکا و چین قیمت طلا را بالا می‌برد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، قیمت طلا پس از این که در کل هفته گذشته به دنبال یافتن مسیر حرکت مشخص بود، سرانجام روز جمعه با اقدامات تجاری تلافی جویانه چین و آمریکا علیه یکدیگر و موضع سیاست پولی تسهیلی بانک مرکزی آمریکا، دو درصد افزایش پیدا کرد و آخرین بار هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا، 1537 دلار و 60 سنت معامله شد.

    برخی از تحلیلگران بر این باورند که احتمال صعود طلا به مرز 1600 دلار در هفته جاری قوت بیشتری پیدا کرده است.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز جمعه با توییتهای خود که در آنها وعده داد به تعرفه های تلافی جویانه چین واکنش نشان دهد و همزمان از بانک مرکزی آمریکا انتقاد کرد، بازارها را ملتهب ساخت.

    ساعاتی پس از اعلام تعرفه های تلافی جویانه چین روی واردات 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن روی کالاهای چینی به ارزش 550 میلیارد دلار، پنج درصد دیگر تعرفه وضع خواهد کرد.

    تحلیلگران به دقت به نظاره سیر جنگ لفظی میان دو کشور در هفته جاری نشسته اند. ترامپ توییت کرده که ما دیگر به چین نیازی نداریم. به نظر می رسد تعرفه های جدید اجرایی می شوند و بازارهای سهام به ریزش ادامه می دهند. در نتیجه داراییهای امنی مانند فرانک سوییس، اوراق قرضه، طلا و نقره از این وضعیت سود خواهند برد.

    همچنین بازارها روز جمعه پیش از تحولات مربوط به جنگ تجاری واشنگتن و پکن، به هضم اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا پرداختند که نسبتا کم اهمیت بود. وی بر این موضوع که اقتصاد آمریکا در موقعیت مطلوبی قرار دارد، تاکید کرد و وعده داد بانک مرکزی به اقدام مناسب ادامه خواهد داد.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، اظهارات پاول که در مقایسه با برخی دیگر از مقامات بانک مرکزی آمریکا، موافق سیاست تسهیل پولی بود خاطر فعالان بازار را آسوده کرد.

    پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلاست که دارایی بدون بازده است و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می کند.

    به گفته تحلیلگران، علاوه بر تمامی ناملایمات تجاری، آمارهای اقتصادی شامل تولید ناخالص داخلی آمریکا که هفته جاری منتشر می شوند از جمله عوامل تاثیرگذار بر حرکت قیمت طلا خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر