غریب پور در نخستین جلسه شورای معاونان مطرح کرد:

ضرورت بررسی لایحه بودجه ۹۸ مطابق با اهداف توسعه ای

عصر معدن- بررسی دقیق تبصره های مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بودجه سال ٩٨ اولویت نخست ایمیدرو در شرایط حاضر به شمار می آید.;

ضرورت بررسی لایحه بودجه ۹۸ مطابق با اهداف توسعه ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نخستین جلسه شورای معاونان با تاکید بر موضوع فوق تصریح کرد: پیشنهادات و نظرات بخش معدن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور در لایحه بودجه باید مطابق با ماموریت ها و اهداف کلان ایمیدرو اعمال شود.

    خداداد غریب پور، مسوولیت پذیری تا کسب هدف مورد نظر را عامل موفقیت هر بخش برشمرد و افزود: مدیران در هر حوزه ای که لایحه بودجه، نیاز به اصلاحات دارد، وارد عمل شوند.

    تعیین تکلیف طرح ها
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مانیتورینگ و کنترل پروژه های ایمیدرو را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: برخی طرح های در حال اجرا با مشکلاتی مواجه هستند که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.
    غریب پور افزود: ضرورت دارد طرح های نیمه تمام در حوزه های فولاد، اکتشاف و سرمایه گذاری هر چه سریعتر به اتمام برسند.

    توسعه فعالیت های سنگان
    رییس هیات عامل ایمیدرو به جایگاه سنگان در تامین سنگ آهن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به چشم اندازی که این ناحیه معدنی برای تامین ماده اولیه تولید فولاد دارد، باید بدون اتلاف وقت، اقداماتی در جهت افزایش فعالیت های معدنکاری انجام گیرد.
    وی افزود: در حال حاضر با استفاده از مدل های قراردادی که در چارچوب قانون تعریف شده، می توان فعالیت های این معدن را افزایش داد و پس از آن، طراحی مدل های متنوع تری را در پیش گرفت.

    غریب پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: همکاری با بخش خصوصی اولویت ایمیدرو برای تحقق اهداف توسعه ای معدن و صنایع معدنی است.

    وی اضافه کرد: خصوصی سازی و همکاری با این بخش را در اولویت ایمیدرو قرار می دهیم.

    در این نشست، جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو،‌ به کار گیری روش های متنوع جذب سرمایه و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت های مشاور را اقدامی مفید در راستای توسعه فعالیت های معدنی دانست.

    اردشیر سعد محمدی معاون و عضو هیات عامل ایمیدرو نیز اظهار داشت: تکلیف برخی طرح های نیمه تمام فولادی و معدنی به زودی مشخص خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر