کاهش چشمگیر بهای سنگ آهن در چین

عصر معدن- جدیدترین گزارشهای خبری حاکی است بهای سنگ آهن در بازار چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان محسوب می شود، نسبت به هفته گذشته، با کاهش چشمگیری روبرو شده است.;

کاهش چشمگیر بهای سنگ آهن در چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، بهای سنگ آهن روز جمعه با کاهش 5.9 درصدی به 114 دلار و 81 سنت در هر تن رسید.

    این در حالیست که این رقم در دوم جولای (سه شنبه هفته گذشته) 125 دلار و 77 سنت در هر تن بود که در مقایسه با دسامبر 2018 (دی –بهمن) پارسال، افزایش 73 درصدی داشت.

    از سوی دیگر شاخص سهام شرکت معدنی بزرگ ریو تینتو استرالیا، دومین تولید کننده سنگ آهن جهان, در بازارهای بورس لندن و نیویوک به ترتیب با کاهش 3.8 درصدی و 5.2 درصدی روبرو شده است.

    همچنین خبرگزاری شین هوا در گزارشی که امروز (شنبه) منتشر شد از کاهش میزان سود حاصل از تولید فولاد در چین در پنج ماهه نخست سال 2019 خبر داد.

    به گفته کو ژیولی (Qu Xiuli)، قائم مقام انجمن آهن و فولاد چین، میزان سود حاصل از تولید فولاد در این کشور در مدت زمان یاد شده با 18.2 درصد کاهش به 12 میلیاردو 400 میلیون دلار تنزل یافته است.

    این مقام ارشد چینی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: قیمت سنگ آهن وارداتی منطقی تر خواهد شد و پیش بینی کرد، بعید است بهای سنگ آهن در نیمه دوم امسال با افزایش چشمگیری روبرو شود.

    کاهش تولید غولهای سنگ آهن دنیا در سال 2019 ناشی از حوادث محیطی و جوی همزمان با تداوم رشد فولاد چین از محرکهای قیمت سنگ آهن (بخصوص پر عیار) در هفته های اخیر به شمار می آید.

    در پی وقوع سیل در معدنی در برزیل و طوفان در استرالیا، بهای جهانی سنگ آهن از ابتدای امسال با افزایش 50 درصدی در بازارهای بین المللی روبرو شد.

    اکنون ایران با هدف حل مشکلات خود درزمینه بهره گیری از سنگ آهن با عیار پایین، نخستین کارخانه 100 درصد بومی بافرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیت در زرند کرمان را به مورد اجرا گذارده است.

    استفاده از باطله های معدنی، افزایش عیار از 32 به 45 درصد و سپس به 66 درصد، ارایه مدل جدیدی از همکاری ایمیدرو با بخش خصوصی و همسو بودن با اقتصاد مقاومتی از جمله ویژگی های شاخص این کارخانه به شمار می آید.

    خوراک ورودی این کارخانه سالانه 2.2 میلیون تن سنگ آهن هماتیت با عیار 32 درصد و خروجی آن کنسانتره 66.5 درصد خوارک کارخانه گندله سازی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر