مدیرعامل شرکت مس در جلسه تولید مجتمع مس شهربابک مطرح کرد

تولید، توسعه و بومی‌سازی سه مأموریت راهبردی شرکت مس

عصر معدن- محمدرضا بنی‌اسدی‌راد، مدیرعامل شرکت مس گفت: در شرایط کنونی که قدرت‌های استکباری در تلاش هستند تا اقتصاد ایران را تضعیف کنند توجه ویژه به افزایش تولید، توسعه و بومی‌سازی قطعات را به‌عنوان سه مأموریت مهم و راهبردی شرکت مس تعریف کرده‌ایم.;

تولید، توسعه و بومی‌سازی سه مأموریت راهبردی شرکت مس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تولید مجتمع مس شهربابک که با هدف بررسی روند تولیدی این مجتمع و با حضور علی محمدی، عضو هیأت‌مدیره شرکت مس و همچنین مدیران ارشد امورهای تولیدی مجتمع مس شهربابک برگزار شد گفت: این سه راهبرد و مأموریت باید به‌طوری جدی در تمام سطوح شرکت مس دنبال شود تا از یک‌سو شاهد افزایش تولید و ازسوی دیگر شاهد کاهش قیمت تمام‌شده در شرکت مس باشیم.
    وی افزود: شرکت مس در حال حاضر به دنبال افزایش ظرفیت تولید شرکت مس در قالب برنامه ششم توسعه است و برای این منظور تمام امکانات مادی و معنوی خود را بسیج کرده است.
    مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که مدیران مجتمع مس میدوک باید با سرعت بخشیدن به انجام بررسی‌های فنی درخصوص افزایش ظرفیت کارخانه تغلیظ میدوک تصمیم گیری کنند اظهار داشت: بررسی و امکان‌سنجی احداث فاز دوم کارخانه تغلیظ در معدن مس میدوک باید در اولویت سیاست‌های راهبردی این مجتمع قرار گیرد.
    بنی‌اسدی راد همچنین افزود: با توجه به این‌که معدن مس چاه فیروزه یکی از سه معدنی است که باید در آینده نزدیک به مرحله تولید برسد خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت‌های مربوط به احداث کارخانه تغلیظ چاه فیروزه و رفع موانع مربوطه شد.
    وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات درخصوص حمل کنسانتره از میدوک به خاتون‌آباد و سرچشمه گفت: برای رفع این مشکل و تسریع در روند جابجایی محصولات انجام مطالعات و بررسی‌های لازم برای اتصال سایت خاتون‌آباد به شبکه ریلی در دستور کار قرار گرفته است.
    مدیرعامل شرکت مس در پایان با قدردانی از زحمات مدیران، کارکنان و کارگران مجتمع مس میدوک به خاطر پیشی گرفتن تولید این مجتمع از برنامه پیش‌بینی‌شده سال جاری گفت: گزارش‌های تولیدی این مجتمع نشان‌دهنده این است که تا اوایل آذرماه امسال تولید مجتمع مس شهربابک در اکثر بخش‌‌ها رشد چشمگیری داشته است و تا پایان سال برنامه تولیدی این مجتمع به‌طور قطع محقق خواهد شد.

    رشد همه شاخص‌های تولیدی مجتمع مس شهربابک در سال جاری
    بر اساس گزارش تولید مجتمع مس میدوک که در جلسه این مجتمع مورد بررسی قرار گرفت از ابتدای سال جاری تاکنون کل استخراج معدن میدوک 22,280,685تن بوده است که مطابق برنامه سال جاری محقق شده است. همچنین طی این بازه زمانی سولفور استخراجی معدن مس میدوک 6,126,675میلیون تن بوده است که درمجموع نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده در حدود 8/5درصد پیشرفت داشته است.
    بررسی برنامه تولیدی مجتمع مس شهربابک نشان می‌دهد که سنگ سولفور مصرفی تغلیظ از ابتدای سال 97 تاکنون 5,459,206 تن بوده است که 10/5درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده سال 97 رشد مصرف داشته است.
    بر اساس گزارش ارائه‌شده ازسوی امور تغلیظ مجتمع مس شهربابک، مس محتوی کنسانتره کارخانه تغلیظ مجتمع مس میدوک تا نهم آذرماه امسال 30678 تن بوده است که 14/5 درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده سال جاری رشد تولید داشته است.
    از ابتدای سال جاری تاکنون کاتد تولیدی لیچینگ میدوک 4629 تن بوده است که رشد 25درصدی را در طول این مدت تجربه کرده است.
    بر اساس این گزارش، مجموع مس محتوی معدنی مجتمع مس شهربابک (کاتد تولیدی لیچینگ+ مس محتوی کنسانتره) از ابتدای سال جاری تاکنون 35152 تن بوده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده سال 97 رشد 15،6 درصدی داشته است.
    از ابتدای سال جاری تاکنون آند تولید کارخانه ذوب خاتون‌آباد 75536 بوده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده رشد 17،5درصدی داشته است. بر اساس این میزان آند تولیدی؛ پالایشگاه خاتون‌آباد موفق به تولید 58,655 تن کاتد شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده رشد درصدی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر