معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد:

بحران سنگ آهن پیش روی فولادمبارکه

عصر معدن- مهدی نقوی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان در پنل همایش عبور از بحران صنعت متالورژی فولاد و زنجیره تامین گفت: دولت و مجموعه بنگاهها باید در کنار هم حرکت کنند. حتی در بحث تجارب هم باید از آن استفاده کنیم و تنها به نوشتن بسنده نکنیم.;

بحران سنگ آهن پیش روی فولادمبارکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» وی افزود: زمانی که از تحریم و بحران حرف میزنیم باید بگویم که فولاد مبارکه نیز امروز با مشکل سنگ آهن مواجه است. با این حال اگر ادعا داریم که معادن محصولشان را باید صادر کنند ما هم منکر آن نیستیم اما بحث مفصلی در فولاد است که بهره‌وری از آن است. 

    وی ادامه داد: باید این مسائل را بررسی کرد و قرار نیست 20هزار نفر نیروی انسانی فعال در مبارکه داریم از بهره وری و ارزش افزوده تولید خود کم کند و ارزش ها را کاهش دهند.

    نقوی ادامه داد: قرار نیست یک نفر منتفع شود و ما متضرر شویم‌ ما مجموعه چرخه را باید در نظر بگیریم. تا دیروز مشکل ما صادرات بود امروز سنگ آهن و فردا هم مشکلی دیگر خواهیم داشت.

    وی افزود: نوع تحریم و بحران آن مهم نیست اما باید در کنار هم باشیم زیرا در غیر این صورت مشکلی برطرف نمیشود. امروز شرایط ویژه چادرملو و بحث نسبتهای آن مواجه هستیم که باید حل شود.

    وی گفت: معدن سنگان وجود دارد  اما زیرساختها و مشکلات خود را دارد. از طرفی جلسات ما صرف انتقاد از فرد ثالثی است که در جلسه نیست و باید دید که خود ما چه کرده ایم و آیا مجاز است که دیگران را مقصر بدانیم.

    وی ادامه داد: ما معتقدیم دولت کار خود را به درستی انجام نداده است. این در حالی است که صنعت فولاد چابک نیست و تغییرات امروز نتیجه تصمیماتى چند سال پیش بوده و ما باید بتوانیم در 5 سال آینده برنامه داشته باشیم و نسل بعدی متاثر از اشکالات ما نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر