با اعمال تعرفه ترامپ، "یوان" تضعیف شد

عصر معدن- تعرفه‌های آمریکا بر روی ۳۴ میلیارد دلار در واردات چین به عنوان مهلت تعیین‌شده در روز جمعه به اجرا در آمد.;

با اعمال تعرفه ترامپ، "یوان" تضعیف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در حالی که پکن قول داده بود  بلافاصله واکنش نشان دهد، 2اقتصاد بزرگ جهان تبدیل با یک گرایش بالا به سمت درگیری‌های تجاری تمام عیار حرکت کردند.

    وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدت کوتاهی پس از این مهلت تعیین‌شده، مجبور به تلافی شده‌ و برای 34 میلیارد دلار کالاهای وارداتی به ایالات متحده از جمله خودروهای شخصی و محصولات کشاورزی نیز با تعرفه 25 درصدی مواجه شده است.

    چین وعده داده است که اولین شلیک را انجام ندهد با این حال، وزارت بازرگانی در بیانیه ای اعلام کرد که برای دفاع از منافع ملی و منافع مردم، هیچ گزینه ای وجود ندارد.
    این وزارتخانه اقدامات ایالات متحده را "نقض قوانین تجارت جهانی" نامید و گفت که "جنگ تجاری بزرگترین مقیاس را در تاریخ اقتصادی آغاز کرده است."
    در روز پنج شنبه ترامپ هشدار داد که ایالات متحده در نهایت می تواند بیش از 500 بیلیون دلار کالاهای چینی یا تقریبا کل مبلغی که ایالات متحده از چین وارد سال گذشته کرده است، هدف قرار دهد.

    سهام چین که در پایان مهلت تعرفه به شدت آسیب‌دیده است، در تجارت متلاطم کاهش یافت و واحدپول یوان نیز تضعیف شد و سهام آسیایی در میان معاملات عصبی تکانی خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر