با پیگیری کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان ها:

مشکلات معدنی‌ها به تریبون مجلس می‌رسد

عصر معدن- رییس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان ها، گفت: مشکلات بخش خصوصی و مردم باید از طریق شورای عالی پیگیری شده و به مجلس برود و به عنوان قانون تصویب شود. این موضوع قدرت شورای عالی است.;

مشکلات معدنی‌ها به تریبون مجلس می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱:۰۰

    حجت الاسلام  و المسلین شیخ علی هاشمیان در گفت و گو با «عصر معدن» درباره استقبال فعالان معدنی از این شورای عالی کل کشور، اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز شورای عالی استان ها که در بخش معدن کمیسیون ویژه ای را تشکیل داده، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. البته این کار مدت کوتاهی است که انجام شده به همین دلیل دوستان اطلاع زیادی از این موضوع نداشته و نمی‌دانند جایگاه این شورا به چه صورت بوده یا اینکه چطور می توانند این ارتباط را برقرار کرده و مشکلات خود را از این طریق به تریبون مجلس برسانند.
    وی تصریح کرد: اکنون فضا برای دوستان معدنی و صنعتی ایجاد شده و این بستر آماده است تا مشکلات و مسائل آنها در نشست های تخصصی مطرح شود. دوستان مطمئن باشند با ارائه این مسائل در جلسات ما شاهد اتفاقات خوبی خواهند بود.
    هاشمیان بیان کرد: سعی ما بر این است تا این کمیسیون بیشتر شناخته شود تا دوستان بتوانند از طریق آن مشکلات خود را در جهت توسعه پایدار مجموعه های خود برطرف کنند.
    به گفته رییس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان ها ، این شورا به طور 100درصد آماده شنیدن مشکلات فعالان بخش معدن است.
    وی ادامه داد: با توجه به تازه تاسیس بودن این مجموعه در حال معرفی آن در سمینارها و نشست‌های مختلف هستیم. ما از دوستان دعوت می‌کنیم تا در این شورا حضور داشته باشند تا بتوانیم با حضور آنها مشکلات و معضلات را حل کنیم. البته برخی مشکلات و معضلات را از طریق مدیران اداری مجموعه‌های معدنی دریافت کرده‌ایم اما دوست داریم در این مجموعه صدای بخش خصوصی را بشنویم.
    حجت الاسلام و المسلین شیخ علی هاشمیان افزود: اولویت نخست شورا شناسایی مشکلات است. در واقع بحث های زیادی از جمله مشکلات موجود میان معدن و محیط زیست مطرح است که در اولویت کاری ما قرار گرفته است. از سویی دیگر بحث ارتباط بخش های خصوصی با دولتی در معدن نیز در دستور کار قرار دارد. ما به دنبال تغییر نگاه در بخش معدن هستیم.
    وی ادامه داد: ما ابتدا باید معضلات را از معدنکاران دریافت کرده و سپس به دنبال جلسات با سازمان های دولتی باشیم. درواقع ما به عنوان نماینده بخش خصوصی این مسائل را در سازمان های دولتی بیان می کنیم.
    رییس کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان ها ، با اشاره به استقبال کم بخش خصوصی از این شورا، بیان کرد: شاید چندان این فضا را جدی نگرفته اند، اما باید آنها حضور پیدا کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. این شورا پشتکار خود را بر قانونی کردن برخی موضوعات گذاشته است. مشکلات بخش خصوصی و مردم باید از طریق شورای عالی پیگیری شده و به مجلس برود و به عنوان قانون تصویب شود. این موضوع قدرت شورای عالی است. یعنی همانطور که دولت می تواند به مجلس لایحه بدهد، ما نیز می توانیم به صورت مستقیم لایحه به مجلس شورای اسلامی بدهیم.
    به گفته وی، این موضوع مهم‌ترین بخش فعالیت شورا است که می تواند به صورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی لایحه بدهد. در واقع اگر قرار است موضوعی محقق شود باید از طریق شوراها انجام شود. متاسفانه این موضوع تا به حال در شوراها تبلور پیدا نکرده است در نتیجه مصمم به متبلور شدن این موضوع هستیم.
    حجت الاسلام و المسلین شیخ علی هاشمیان ادامه داد: فعالان معدنی در صورت حضور در شورای عالی استانی بی‌شک تفاوت را نسبت به روزهای گذشته احساس خواهند کرد. در این شوراها تنها نماینده‌های مردم حضور داشته و براساس قانون اساسی هر مدیر دولتی که به شورا دعوت شود ملزم به حضور خواهد بود. در نتیجه براساس نیاز می توان این مدیران را دعوت کرد. اما در برخی موارد ممکن است قانون با مشکل مواجه باشد که ما در این باره لایحه ای را تدوین و به مجلس برده و در آنجا دفاع می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر