کودلکو پیشنهاد نهایی خود را ارائه می‌کند

عصر معدن- شرکت کودلکو شیلی پیشنهاد نهایی خود برای کارگران را در مذاکرات اتحادیه Chuquicamata ارائه می‌دهد.;

کودلکو پیشنهاد نهایی خود را ارائه می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» شرکت دولتی کودلکو در شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس جهان است پیشنهاد نهایی خود را در مذاکرات قرارداد با سه اتحادیه ارائه داد و از سوی دیگر در معدن بزرگChuquicamata در روز جمعه کارگران تهدید به اعتصاب کردند، چراکه به نظر آنها شرکت تقاضایشان را برآورده نمی‌کند.

    این در حالی است که کارگران از اتحادیه‌های درگیر در آخر هفته گذشته یک پیشنهاد را رد کرده بودند. این شرکت پیشنهادی شامل یک پاداش 19،700 دلاری برای هر کارگر و 1.2 درصد را تنها در صورتی که این معامله پیش از چهارشنبه امضا شود مطرح کرده بود.

    با این حال، پیشنهاد نهایی ارائه شده توسط کودلکو شامل پاداش های کوچکتر در حدود 14،150 دلار برای هر کارگر - از بین بردن جایزه زود هنگام امضا - و همان تنظیم مجدد حقوق و افزایش دستمزد به میزان 1.2درصد بود.

    اتحادیه ها نیز در بیانیه مشترک گفتند: شرکت کنندگان قبلا به طور قطعی اعلام کرده اند که اگر [پیشنهاد نهایی] مشابه باشد، گزینه  اعتصاب تنها راه پیش رو خواهد بود.

    کارگران در مورد پیشنهاد نهایی در 28 و 29 ماه مه رای خواهند داد. کودلکو در حال تلاش برای تبدیل ذخیره  100 ساله درChuquicamata به معدن زیرزمینی است. این طرح بخشی از عملیات کلیدی کودلکو است که طی10 ساله، 39 میلیارد دلار سرمایه گذاری مجدد انجام می دهد، زیرا در پی آن است که با حفظ ذخایر سنگین خود در حال کاهش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر