ابهام بازار درباره روند قیمت طلا

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران درباره روند قیمت طلا در معاملات هفته جاری نتوانستند به اکثریت برسند.;

ابهام بازار درباره روند قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران درباره روند قیمت طلا به دو گروه تقریباً مساوی تقسیم شدند.

    طلا هفته گذشته پس از اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد نرخ ضعیف تورم موقتی است و بانک مرکزی برخلاف انتظار برخی، قصد ندارد نرخ‌های بهره را کاهش دهد، سقوط کرد. طلا روز جمعه با وجود آماری که افزوده شدن 263 هزار شغل جدید در آمریکا طی ماه آوریل را نشان داد، بخشی از افت قیمت خود را جبران کرد. برخی از تحلیلگران عنوان کردند که بخش‌هایی از گزارش اشتغال نشان داد رشد دستمزد به حد کافی نبوده است.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 12 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها 4 نفر یا 33 درصد افزایش قیمت طلا و به همین تعداد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر یا 33 درصد نیز نظری نداشتند.

    در این بین، 475 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از کارشناسان شرکت کردند که از میان آن‌ها 207 نفر یا 44 درصد افزایش قیمت طلا و 205 نفر یا 43 درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند و 63 نفر یا معادل 13 درصد نیز نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش بین بودند. بهای هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات روز جمعه بازار آمریکا 9.30 دلار یا 0.7 درصد افزایش یافت و در 1281.30 دلار بسته شد و برای کل هفته 0.6 درصد کاهش ثبت کرد.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز از جمله کسانی بود که بالا رفتن قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کرد و به کیتکونیوز گفت: در طول روند نزولی اخیر، قیمت طلا میانگین قیمت 200 روزه را حفظ کرد و بازار کف قیمت دوگانه‌ای پیدا کرد و طلا به بالای متوسط قیمت 10 روزه در 1279.70 دلار بازگشت.

    جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد فنی در شرکت کیتکو نیز اظهار کرد: طلا ثابت خواهد ماند یا بالاتر می‌رود. بازار از نظر فنی بیش از حد کاهش قیمت پیدا کرده و یک تصحیح صعودی باید پیدا کند اما ما انتظار نداریم قیمت طلا رشد چندانی پیدا کند. بازار به یک اتفاق ژئوپلیتیکی نیاز دارد تا به افزایش قیمت طلا تحرک ببخشد.

    شون لاسک، مدیر بازرگانی شرکت والش تریدینگ هم انتظار دارد طلا با وجود آمار اقتصادی مطلوب، از عدم تمایل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره و ادامه خرید این فلز ارزشمند از سوی بانک‌های مرکزی جهان سود ببرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر