بازار سنگ آهن چین از رکود نسبی خارج می شود

عصر معدن- دولت چین جهت قدرت بخشیدن به بازار سنگ آهن از ۴ می (۱۴ اردیبهشت) به سرمایه گذاران خارجی اجازه خواهد داد تا در تجارت آتی (فیوچرز) سنگ آهن بازار داخلی چین ورود پیدا کنند.;

بازار سنگ آهن چین از رکود نسبی خارج می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن » به نقل از کیوان جعفرى طهرانى کارشناس و تحلیلگر بازارهاى بین المللى سنگ آهن و فولاد، بررسی و تحلیل معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان در اواخر ماه مارس نشان می دهد که دولت چین قوانینی برای هدایت سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار آتی را در دست اجرا دارد.

    اولین تحلیل در این باره حاکى از آن است که،معرفی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار آتی سنگ آهن داخلی آن هم در بورس کالای دالیان DCE به توسعه گسترده مبنای قیمت پایه و همینطور تقویت تجارت جهانی سنگ آهن کمک خواهد کرد.

    اما تحلیل دوم می گوید، اقدام فوق نشان می دهد که شاخص CSI یا Custeel Index که در واقع شاخص جدید تر و به روز تر Umetal می باشد و قرار بود از نیمه دوم ماه فوریه (اواخر بهمن 96) و از ‌اول سال جدید چینی به عنوان شاخص مبنای معاملات سنگ آهن تعیین گردد، زیاد موفق عمل نکرده است.

    تحلیل سوم نیز حاکى از آن است، با ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از سنگاپور، هنگ کنگ و دبی به معاملات فیوچرز داخلی بورس دالیان، انتظار می رود شاخص پلاتس فراگیر تر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر