صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور است

عصر معدن- ابوالفضل اکبرپور، مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان، از شرکت فولاد هرمزگان و فرایند تولید تختال در این شرکت بازدید کرد.;

صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وی  اظهار داشت: نزدیک به 60 درصد حجم تجارت خارجی کشور را گمرکات استان هرمزگان بر عهده دارد و 60 درصد درآمد گمرکات کشور نیز از استان هرمزگان است.

    وی تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای فولاد هرمزگان که 90 درصد قطعات و مواد اولیۀ وارداتی خود را از طریق بندر شهید رجایی وارد می‌کند گفت: فولاد هرمزگان از معدود صنایعی در استان هرمزگان است که همکاران ما در آن به‌عنوان گمرکات خاص، مستقل و مستقر هستند و خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌دهند.

    وی در ادامه گفت: جلسات و گفت‌وگوهایی با مدیران شرکت فولاد هرمزگان انجام گرفت و در آن‌ها مشکلات فولاد درخصوص گمرک و همچنین مشکلی درخصوص باسکول مطرح و بررسی شد که حتما تلاش خواهیم کرد این موانع و مشکلات در استان رفع شود.
    اکبرپور دربارۀ چگونگی حفظ تسهیلات مناطق ویژه برای صنایع مستقر در این مناطق با وجود تغییر سیاست‌های ارزی دولت و لزوم ثبت سفارش در مناطق ویژه گفت: ما در جلساتی که در تهران برگزار می‌کنیم، حتما این موارد را پیگیری خواهیم کرد، اما فولاد هرمزگان و همۀ فولادی‌های مستقر در مناطق ویژۀ صنایع و معادن، با‌توجه‌به مشکلات ارزی‌شان، باید وارد این پروسه شوند.

    مدیرکل بندر شهید رجایی افزود: صادرات فولاد هرمزگان افتخاری برای کشور است و با این حجم صادرات میزان قابل‌توجهی ارز وارد کشور می‌شود. این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و همراه با پیگیری‌های مسئولین فولاد هرمزگان در این زمینه، قطعا گمرکات هرمزگان نیز همراه فولاد هرمزگان خواهد بود و از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد.

    ناظر گمرکات استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درخصوص تسهیلات واحدهای تولیدی، گمرک بسته‌های حمایتی تعریف کرده و خدمات شبانه‌روزی گمرک در جهت صادرات برقرار است. در گمرک شهید رجایی برای تسهیل صادرات، باسکول مجموعۀ فولاد هرمزگان موردقبول ماست. در مورد کالاهایی که انحصارا مربوط به فولاد هرمزگان است نیز به اظهار آن‌ها اعتماد داریم. تلاش می‌کنیم به کمک همکاران محترم در گمرکات هرمزگان بیشترین کمک‌ها و خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ارائه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر