استقبال چین از دعوت واشنگتن برای دور جدیدی از گفت‌وگو

عصر معدن- ترامپ مخالف فشار برای تجارت است و در مقابل نیز چین از گفت‎وگوهای ایالات متحده استقبال می کند.;

استقبال چین از دعوت واشنگتن برای دور جدیدی از گفت‌وگو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، حتی با وجود این که مقامات چین از دعوت واشنگتن برای دور جدیدی از گفتگوها با تعرفه‌های بیشتر ایالات‌متحده استقبال کردند اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنج شنبه گفت که آمریکا برای  معامله تجاری با چین تحت فشارقرار ندارد.
    او در توییتر گفت: گزارشی که در روزنامه وال استریت در روز چهارشنبه در مورد دعوت از Steven Mnuchin ، دبیر خزانه‌داری، در میان افزایش فشار سیاسی آمریکا بر ترامپ به منظور رفع مشکلات تجاری نوشته شده " نادرست است ". زیرا ما تحت فشار نیستیم که معامله‌ای با چین انجام دهیم،بلکه  آنها تحت فشار هستند تا باما معامله کنند. "
    او گفت : " بازارهای ما در حال افزایش است، آن‌ها در حال خراب‌شدن هستند. ما به زودی میلیاردها دلار برای تولید محصولات در خانه بدست خواهیم آورد.
    دولت امریکا در حال آماده کردن فهرست نهایی 200 میلیارد دلاری در واردات چین است که در طی آن قصد دارد تا 10 تا 25 درصد در روزهای آتی از آن استفاده کند. این اقدام به  شدت جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان را گسترش می‌دهد.
    اخبار تایید شده توسط مشاور اقتصادی کاخ سفید Larry Kudlow تایید کرد که دولت ترامپ از مقامات چینی دعوت کرده‌است تا مذاکرات تجاری را مجددا آغاز کنند و سهام آسیایی را ارتقا دهند که شامل سهام چین و واحد پول یوان است.
    Geng Shuang ،  سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، به خبرنگاران گفت که چین ازاین دعوت استقبال کرده و دو کشور در حال بحث و تبادل نظر درباره جزئیات هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر