تاکید بر توجه دولت بر نظرات بخش خصوصی در حوزه معدن

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: برای تحقق رشد ۱۳ درصدی بخش معدن، دولت باید توجه جدی به نظرات بخش خصوصی در دو سطح برنامه و راهبرد و انتصاب افراد داشته باشد.;

تاکید بر توجه دولت بر نظرات بخش خصوصی در حوزه معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا بهرامن، در نشست کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران، افزود: تحقق رشد 8 درصد اقتصاد و رشد 13 درصدی بخش معدن، بدون استفاده از ظرفیت تشکل‌های اقتصادی و معدنی غیرممکن است و بخش خصوصی باید در همه تصمیم‌سازی‌ها حضور داشته باشد و این مبنای توسعه است.

    وی با بیان اینکه دولت، به تنهایی نمی‌تواند کار زیادی برای توسعه اقتصادی از پیش ببرد، گفت: کدام بازوی عملیاتی و اجرایی و در عین حال امانت‌دار به غیر از تشکل‌ها را می‌توان در کشور پیدا کرد که به راحتی بتواند با یک نسخه تخصصی مشکلات حوزه خودش را حل کنند، بازو‌های عملیاتی اینجا هستند. اتاق و بخش خصوصی دنیای تجربه در بخش‌های مختلف هستند و در هر بخش تشکل‌های تخصصی وجود دارند، لذا همان‌طور که خود رئیس‌جمهور نیز تأکید داشت، دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.

    بهرامن با گله‌مندی از استفاده نکردن از ظرفیت‌های اتاق ایران از سوی دولت، ادامه داد: درست است که اتاق ایران در برخی جلسات دعوت می‌شود، اما در سیاست‌گذاری‌ها از این توان استفاده نشده و به آن بی‌توجهی شده است. این درحالی است که بر اساس قانون بهبود محیط مستمر کسب‌وکار، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، یک تکلیف قانونی است.

    رئیس خانه معدن ایران با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره ضرورت جذب 100 میلیارد دلار سرمایه خارجی، افزود: این کاری است که تشکل‌ها و اتاق ایران می‌تواند آن را پیش ببرد. حضور بخش خصوصی در سفر‌های خارجی رئیس‌جمهور و دیگر ارکان دولت، مطالبه جدی ماست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر