پوشش ۱۰۰درصدی برنامه سه ماهه تولید فولاد خوزستان در سایه تحریم محقق شد

عصر معدن- شرکت فولاد خوزستان با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و تکیه بر دانش فنی، توانست برنامه‌های سه ماهه‌ی نخست سال را محقق کند.;

پوشش ۱۰۰درصدی برنامه سه ماهه تولید فولاد خوزستان در سایه تحریم محقق شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ، غلامرضا طالبی مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید با اعلام این مطلب افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نتوانست مانع عزم و اراده‌ی فولادمردان شود. پیش‌بینی تولید شمش برای سه ماهه‌ی نخست 979 هزار تن بود که به همت کارکنان تلاشگر بیش از هزار تن از برنامه بیشتر تولید شد. در تولید گندله و آهن اسفنجی نیز به اهدافمان دست پیدا کردیم به طوریکه در تولید گندله یک میلیون و 619 هزار و 543 تن و آهن اسفنجی یک میلیون و 72 هزار و 254 تن تولید نهایی بود که در هر دو بخش بیش از برنامه پیش‌بینی شده است.

    طالبی به حفظ روند صعودی تولید در ماه‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: با تشکیل کمیته‎‌ مقابله با تحریم در شرکت و پیش‌بینی‌های لازم در مورد پیامدهای تحریم، راهکارهای  چگونگی مقابله تحریم در نظر گرفته شد. اقدام برای خریدهای ضروری و اقلام استراتژیک و پایش روزانه تولید از جمله مهم‌ترین مسائلی بود که به آن پرداخته شد. از طرفی تولید شرکت به صورت شبانه روز رصد شده است و مشکلات و موانع تولید شناسایی و به کمک واحد مربوطه رفع می‌شود.

    وی با اشاره به وظیفه‌ی نظارتی واحد برنامه‌ریزی و کنترل تولید اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های سالانه، ماهانه و عملیاتی هفتگی و روزانه، پیش‌بینی تهیه مواد اولیه و مصرفی تولید از جمله مهم‌ترین وظایف این واحد به شمار می‌آید. پس از تولید محصول نهایی وظیفه‌ی برنامه‌ریزی برای حمل محصولات نیز بر عهده این واحد است. به طور دقیق‌تر باید گفت واحد برنامه‌ریزی و کنترل تولید یک نهاد میانی مهم به شمار می‌آید که سفارشات مشتریان را از واحد فروش دریافت می‌کند و پس از دسته‌بندی و اولویت بندی، نسبت به ارائه برنامه‌ها از طریق سیستم یکپارچه اطلاعات مدیریت تولید اقدام و در قالب برنامه‌ی عملیاتی به واحد فولاسازی ابلاغ می‌کند. در حین تولید نیز شاخص‌های همچون: میزان تحقق برنامه و تحویل به موقع و کیفیت به صورت 24 ساعت شبانه روز پایش می‌شود.

    مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید در پایان ابراز امیدواری کرد، موفقیت‌های فولاد خوزستان در سال 98 ادامه داشته باشد و افزود: تحریم‌های آمریکا نه تنها منجر به کاهش تولید در شرکت فولاد خوزستان نشده است، بلکه انگیزه‌ای شد که بر توان داخلی تکیه کنیم. شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته با شایستگی سازمان سرآمد کشوری بوده و برای اثبات شایستگی سیاست افزایش کیفیت محصولات تولیدی را در پیش گرفته است. تکمیل زنجیره ارزش نیز با خرید سهام معدن سنگ آهن در بالادست و شرکت‌هایی که محصولات نهایی تولید می‌کنند، در پایین دست، از دیگر برنامه‌های در حال اجرای شرکت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر