تنش‌های امریکا و چین چه بر سر قیمت مس آورد؟

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، اما به طورکلی در هفته گذشته روندی نزولی داشت.;

تنش‌های امریکا و چین چه بر سر قیمت مس آورد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: قیمت فلز بنیادین نقره از قیمت 6007 دلار به ازای هر تن در تاریخ 22 ماه جولای سال 2019 میلادی، به قیمت 5945 دلار به ازای هر تن در تاریخ 26 ماه جولای سال میلادی جاری، افزایش قیمت یافت.

    عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهم ترین آن به شرح زیر است.
    در هفته معاملاتی گذشته براساس گزارش سایت Kitco، مشخص شدن نتیجه انتخابات نخست وزیری در کشور انگلستان و افزایش احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا، این چشم انداز را در بین معامله گران و سفته بازان بین المللی به وجود آورد که رشد اقتصاد جهانی با کاهش همراه خواهد شد و در نتیجه بانک مرکزی اروپا "European Central Bank" در راستای تقویت اقتصاد منطقه یورو، مجبور خواهد بود که نرخ بهره بانکی این منطقه بزرگ اقتصادی را کاهش دهد.

    این عامل نیز موجب شد تا با کاهش رویکرد معامله گران و سرمایه گذاران بین المللی به خرید فلزات بنیادین مانند مس در بازارهای جهانی، قیمت این فلزات روندی نزولی در هفته گذشته داشته باشد. همچنین لازم به توضیح است که تنش‌های سیاسی بین دو کشور چین و آمریکا کماکان حل نشده باقی مانده است که همین مسئله نیز مجدداً باعث افت رشد اقتصادی جهان و کاهش قیمت فلزات بنیادین خواهد شد.

    ب- تحلیل تکنیکال:
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است که این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی نزولی داشت و در هفته بعد با احتمال زیادی دارای روندی صعودی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس روندی صعودی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 6000 دلار به ازاء هر تن، احتمال این که قیمت مس، تا سطح قیمتی  6500 دلار به ازاء هر متریک تن افزایش یابد، وجود دارد.
    و در غیر این صورت چنانچه مس بخواهد روندی کاهشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت تاریخی و مهم خود که 5900 دلار به ازاء هر متریک تن است، احتمالا تا حمایت قیمتی 5700 دلار به ازاء هر متریک تن نیز افت خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر