رونق تولید در ذوب آهن اصفهان ، موجب شکوفایی صنعت کشور می‌شود

عصر معدن- منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در آغازین روزهای سال جدید "سال رونق تولید" ، و به منظور بهره مندی از رهنمودهای ارزشمند آیات عظام ، بطور جداگانه با آیت ا...العظمی مظاهری رییس حوزه علمیه و آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار و گفتگو کرد.;

رونق تولید در ذوب آهن اصفهان ، موجب شکوفایی صنعت کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این دیدارها که معاونین مدیرعامل و تعدادی از مدیران و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت نیز حضور داشتند، آیت الله العظمی مظاهری طی سخنانی با تاکید بر رونق و خودکفایی در تولید تصریح کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی  طی 40سال گذشته ، رونق تولید و خودکفایی در همه زمینه ها و قطع وابستگی به خارج و بیگانگان بود و علی‌رغم توطئه های مختلف دشمنان ، دستاوردهای زیادی حاصل شده است اما کافی نیست و ذوب آهن اصفهان نیز باید بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد

    وی ادامه داد: متاسفانه دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم های مختلف ، شرایط سختی را برای مردم و کشورمان ایجاد نموده اند و در وضعیت موجود باید با پرهیز از اختلافات ، برای حل مشکلات کشور و رونق تولید تلاش نمود زیرا با همدلی ، تلاش و همت ، سختی ها مبدل به آسانی و رونق تولید می گردد.

    آیت ا... طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز گفت: سال جدید که با ایام ولادت حضرت علی (ع) آغاز شد و از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال رونق تولید نامگذاری گردید ، فرصت خوبی برای صنایع است که با همت و تلاش رونق تولید را رقم بزنند.

    امام جمعه اصفهان افزود : باید برای رونق تولید ملی سیاست های مشخصی از سوی دولت اعلام شود و مشکلات تولید کنندگان کاهش یابد . یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان ، سود بالای تسهیلات بانکی است که باید این معضل حل شود .

    آیت ا... طباطبایی نژاد نقش ذوب آهن در اقتصاد و توسعه صنعت و اشتغال زایی را بسیار مهم ارزیابی  کرده و یادآور شد : صنایع مادر مانند ذوب آهن باید همیشه رونق داشته باشند چرا که شکوفایی صنعت کشور به این صنایع وابسته است .

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این دیدارها ، گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 97 ارائه کرد و  گفت : در سال گذشته با وجود مشکلات مختلف از جمله عدم دسترسی به مواد اولیه به ویژه سنگ آهن ، بحران کم آبی ، اعتصاب کامیون داران و غیره ، این شرکت موفق به ثبت رکورد تولید با دوکوره بلند شد . تولید ذوب آهن اصفهان در سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار تن بود که باید به 4 میلیون تن برسد.

    منصور یزدی زاده افزود : سال گذشته سود عملیاتی خوبی داشتیم اما بخشی از آن را جهت سود تسهیلات به بانک ها پرداخت کردیم.  تلاش می کنیم تا پایان امسال ، زیان انباشته را به حد اقل برسانیم که قطعاً در بازار سرمایه اهمیت بسیاری دارد و موجب تقویت جایگاه ذوب آهن در این بازار می شود .

    وی با اشاره به دستاوردهای ذوب آهن در زمینه تولید محصولات جدید در سال گذشته از جمله انواع ریل مانند ریل مترو و تیرآهنH300گفت : امیدوارم در سال جاری با همت پولاد مردان ذوب آهن اصفهان ، این شرکت در امر رونق تولید پیشتاز باشد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر