مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت:

معرفی سرمایه‌گذاری‌های جدید با اجرای طرح توسعه معادن کوچک

عصر معدن- مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه معادن کوچک مقیاس، فرصت‌های مناسبی را برای معرفی سرمایه‌گذاری‌های جدید ایجاد می کند.;

معرفی سرمایه‌گذاری‌های جدید با اجرای طرح توسعه معادن کوچک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، کاووس قاسمی با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فرصت‌های مناسبی را برای معرفی سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بخش معدن و شفاف‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای حضور و مشارکت در جامعه معدنی ایجاد خواهد کرد.

    وی افزود: طبق آمار، از حدود 10 هزار معدن موجود در کشور، حدود 4 هزار معدن غیر فعال است که بیشتر در حوزه «سیمان، گچ، شن و ماسه» هستند و ارتباط مستقیمی با بخش‌های عمرانی دارند.

    مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال 98 که مزین به نام رونق تولید است، یکی از اولویت‌های دولت، فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط است، گفت: دولت با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گام‌های بلندی در راستای فعال‌سازی معادن کوچک برداشته است.

    وی افزود: این شرکت با هماهنگی و همیاری کنسرسیوم‌ها و تشکل‌ها قصد دارد بازار مواد معدنی کوچک مقیاس‌ها را نسبت به گذشته فعال کند تا معدنکاران بتوانند به راحتی واحدهای مورد نظر را به بهره‌برداری برسانند.

    اجرای موفقیت آمیز پایلوت طرح در سیستان

    قاسمی با اشاره به اینکه در هدف‌گذاری اولیه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، تعدادی استان مد نظر قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به تأکید وزیر صنعت برای پوشش تمام استان‌ها، برنامه‌ریزی لازم برای پایش معادن کوچک در همه استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

    وی ادامه داد: فعال‌سازی معادن کوچک اکنون در استان سیستان و بلوچستان به‌طور پایلوت اجرا شده و اقدامات متعددی در این مسیر شکل گرفته است.

    مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مزیت توسعه معادن کوچک خاطرنشان کرد: بارزترین مزیت معادن کوچک، پراکندگی آن در سطح کشور و اشتغال‌زایی بالا و پایدار و نیز امکان بومی‌سازی به لحاظ فنی و نیروی انسانی با سرمایه‌گذاری اندک است.

    وی همچنین گفت: سوق دادن معدنکاران به سمت بهره‌برداری مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید به جای خام‌فروشی، از جمله موضوع‌های مهم در همایش «رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس» به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر