مدیرکل صمت استان خوزستان تاکید کرد:

حمایت از تولید با واگذاری مجدد ۱۱۰ معدن غیرفعال خوزستان

عصر معدن- مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد که مزایده واگذاری ۱۱۰ معدن غیرفعال در استان به سرمایه‌گذار و افراد واجد شرایط با هدف اشتغال‌زایی برای ۶۵۰ نفر تا ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود.;

حمایت از تولید با واگذاری مجدد ۱۱۰ معدن غیرفعال خوزستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان خوزستان، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق، با تاکید بر اینکه این معادن به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد، بیان کرد: با آغاز فعالیت 110 معدن غیرفعال در استان، برای 650 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

    وی با اشاره به محصولات معدنی که از این معادن قابل برداشت است، افزود: مواد معدنی همچون مصالح ساختمانی، شن و ماسه و سنگ‌های تزئینی از این معادن قابل احصاء است.

    مدیر کل صمت استان خوزستان اضافه کرد: شورای معادن در استان خوزستان و همچنین شورای عالی معادن در وزارت صمت برای فعال سازی معادن غیر فعال ساز و کار قانونی تعیین کرده و پیگیری‌های لازم درحال انجام است.

    وی ادامه داد: با همکاری سازمان زمین شناسی پهنه‌های جدید معدنی در استان تعیین شده که تا یک ماه دیگر برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراخوان آن اعلام می‌شود.

    فلاح با بیان اینکه معادن جدید در نقاط مختلف استان شناسایی و زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم است، تصریح کرد: برای احیای معادن راکد استان توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ستادی تشکیل شده که مشکلات واحد‌های معدنی فعال را در دست بررسی دارد.

    وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات معادن فعال به منظور حفظ فرصت‌های شغلی موجود آن‌ها، یادآور شد: طرح توسعه، وضعیت زیرساختی و جاده‌های دسترسی به معادن از جمله موضوعاتی است که می‌تواند از تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید این واحد‌ها جلوگیری کند.

    به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در بودجه سال 1402 برای حمایت از واحد‌های معدنی فعال، منابع مالی پیش بینی شده است.

    گفتنی است، 190 واحد معدنی فعال در استان وجود دارد که 2 هزار و 200 نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر