آزمون "صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن" برگزار شد

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران از برگزاری آزمون "صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن" در سراسر کشور خبر داد.;

آزمون "صدور و تغییر رسته پروانه اشتغال معدن" برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، "رضا بستامی" در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: پس از گذشت سه سال از عدم برگزاری این آزمون، به همت سازمان نظام مهندسی معدن ایران و معاونت معدنی وزارت صمت، این آزمون در دو رسته پی جویی، اکتشاف و استخراج، پنجشنبه 10 آذرماه، از ساعت 14 تا 16 در 22 استان کشور برگزار شد.

    وی افزود: در برخی استان‌ها که تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید، این افراد جهت شرکت در آزمون به استان‌های مجاور مراجعه کردند.

    بستامی، تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون را چهار هزار و 286 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، 74 درصد آقایان و 26 درصد بانوان بودند.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: استان تهران با 588 داوطلب، بیشترین و اردبیل با 53 نفر، کمترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.

    بستامی بیان داشت: افرادی که در آزمون، موفق به کسب نمره قبولی شوند، مجوز قبولی آنها به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت و در صورت تکمیل مدارک به نظام مهندسی و وزارت صمت، برای آنها پروانه اشتغال صادر می‌شود.

    وی اضافه کرد: در این آزمون، تعداد سوالات برای هرکدام از رسته‌ها، 100 سوال است که 30 سوال عمومی شامل (قانون معادن و آیین نامه اجرایی مربوطه، قانون نظام مهندسی و آیین‌نامه اجرایی آن، آیین‌نامه ایمنی معادن و HSEE) و 70 سوال در خصوص درس‌های تخصصی و نشریات نظام مهندسی معدن هر رسته بود.

    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن دارای 44 هزار عضو است که از این تعداد 12 هزار دارای پروانه اشتغال هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، این آزمون، به صورت سالیانه برگزار و با صدور پروانه، برای جوانان اشتغال فراهم می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر