خام فروشی در هیچ زمان مفید نیست

عصر معدن- معاون مالی و پشتیبانی شرکت جهان فولاد سیرجان بیان کرد: ارزش افزوده از سنگ تا نورد بسیار است به همین دلیل خام فروشی در هیچ زمانی مفید نیست.;

خام فروشی در هیچ زمان مفید نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    عبدالمجید مستقیمی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر معدن» درباره موضوع خام فروشی سنگ آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد، اظهار کرد: بنده معتقد هستم خام فروشی برای کشور در هیچ زمان و مقطعی نمی تواند مفید باشد زیرا ارزش افزوده از سنگ تا نورد بسیار است. اگر  این ارزش افزوده در داخل کشور انجام شود سود بیشتری به همراه دارد.
    وی ادامه داد: امروز منطقه گل گهر نقطه ای از کشور است که زنجیره فولاد در حال کامل شدن است. در واقع این پتانسیل وجود دارد که تمام حلقه های فولاد در این منطقه وجود داشته باشد. باید به این موضوع توجه داشت که خام فروشی همیشه ضرر است. به همین دلیل است که عوارض برای صادرات مواد خام وضع می شود.
    مستقیمی همچنین درباره خرید ماشین آلات از اروپا در شرایط تحریم، تصریح کرد: این موضوع یکی از مشکلات اصلی تمام کارخانه ها است. البته ما این موضوع را با تدبیر مدیریتی تا به امروز حل کرده ایم و امیدوار هستیم سیستم دولتی تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده شود تا تکمیل پروژه ها با مشکل مواجه نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر