فعالیت ۸۴ معدن در منطقه ترشیز

عصر معدن- ۸۴ معدن در منطقه ترشیز شهرستان های کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن فعال است.;

فعالیت ۸۴ معدن در منطقه ترشیز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صدا و سیما، رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی در نخستین همایش یک روزه فعالیت 84 معدن در منطقه ترشیزبررسی مشکلات و چالش‎های بخش معدن و صنعت منطقه ترشیز که با محوریت معرفی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک و متوسط مقیاس به منظور اشتغال‌زایی برگزار شد، گفت: هم اکنون 84 معدن در منطقه ترشیز شامل شهرستان‌ها‎ی کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن شامل 15 معدن مس، دو معدن طلا و دیگر معادن فعال است.
    حبیب‎الله ترشیزیان با بیان اینکه بخش معدن و صنایع می‎تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش مهمی را ایفا کند. افزود:
    استفاده از این ظرفیت عظیم برای رشد و توسعه اقتصادی کشور مستلزم پرداختن با نگاهی تخصصی به مسائل فراروی این عرصه خواهد بود.
    ترشیزیان ادامه داد: امیدواریم این همایش با موضوع بررسی مسائل بخش معدن و صنایع معدنی در منطقه ترشیز با هدف اشتغال‌زایی بتواند، نقشی موثر در بهبود و توسعه اقتصاد بخش معدن کشور داشته باشد.
    وی گفت: ایران در رتبه پنجم کشورهای دارای منابع طبیعی ارزشمند دنیا قرار دارد، همچنین در جهان سالیانه حدود 17 میلیارد ماده معدنی برداشت می‎شود.
    رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی اظهار کرد: ایران به لحاظ ذخائر معدنی جزء 10 کشور نخست جهان و اولین کشور خاورمیانه است، همچنین زون درونه و تکنار در بردسکن جزء مناطق متالوژینی بسیار ارزشمند ایران هستند که معادن طلا، مس و خام‎های صنعتی در این مناطق قرار دارند.
    ترشیزیان در ادامه از مسئولان مراکز آموزش عالی خواست؛ در زمینه تربیت تکنسین معدن و فرآوری در این منطقه به خصوص بردسکن اقدام کنند.
    وی گفت: باید آمایش سرزمین داشته و براساس نیاز منطقه طرح‎ها را انجام دهیم، بدون شک آینده منطقه، صنعتی و معدنی خواهد بود و حتی کشاورزی باید صنعتی شود به همین دلیل باید برنامه‎ریزی‎های لازم صورت گیرد.
    رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی از زیاد بودن تنوع مواد معدنی در منطقه کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن خبر داد و گفت: اگرچه پتانسیل اصلی سنگان خواف فقط سنگ آهن است ولی در منطقه ترشیز تنوعی از تمام مواد معدنی داریم.
    وی افزود: سطح مساحت معادن استان خراسان از کل کشور یک دهم درصد است، از سویی برای اینکه هر کسی به موضوع معدن وارد نشود ابتدا باید صلاحیت فنی و مالی افراد تائید شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر