مدیرعامل شرکت ایریتک:

تحریم باعث شد به خودکفایی برسیم

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ایریتک بیان کرد: باید فرصت های موجود را در شرایط تحریم شناسایی کرد.;

تحریم باعث شد به خودکفایی برسیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    علی همت  در گفت و گو با «عصرمعدن»، درباره تاثیر تحریم ها بر سرمایه گذاری در  بخش معدن و صنایع معدنی  اظهار کرد:اگر سرمایه‌گذار واقعی باشد حتی در شرایط فعلی نیز برای حضور در این صنعت آماده خواهد بود زیرا تحریم هم فرصت است و هم تهدید.
    وی ادامه داد: درنتیجه باید اقداماتی که می‌توان در فرصت‌های موجود انجام داد را شناسایی کرد تا بتوان از شرایط تحریم نهایت بهره را برد.
    به گفته همت، کمتر پروژه‌ای دیده می‌شود که در اثر تحریم متوقف شده باشد، البته ممکن است که در بهره برداری پروژه با تاخیر همراه شود اما هیچگاه متوقف نمی‌شود. شرکت ایریتک در دوره قبلی تحریم‌ها زمانی که کوبه استیل تکنولوژی مورد نظر را در اختیارش نگذاشت، با استفاده از تکنولوژی میدرکس بیش از 8 میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد و امروز شرکت ایریتک صاحب 100درصدی دانش فنی میدرکس است.
    مدیرعامل شرکت ایریتک افزود: در واقع تحریم باعث شد تا ما در این زمینه به خود کفایی برسیم. امروز شرکت‌های صاحب دانش میدرکس در دنیا حق مهندسی ندارند اما ایریتک به دلیل تحریم، خود به این بخش ورود پیدا کرد و توانست این تکنولوژی را بومی‌سازی کند.
    همت تصریح کرد: در این زمینه پروژه‌های بسیاری در کشور به بهره‌برداری رسیده یا در آستانه افتتاح هستند. به عنوان مثال پروژه شهید خرازی یا پلنت جدید HBIصبا فولاد خلیج فارس با سودآوری بسیاری در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
    وی تاکید کرد: باید در شرایط پیش‌رو به اینکه چطور می‌توان از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را کرد، توجه داشت. نبایداز تحریم‌ها ترسید و باید آن را یک فرصت تلقی کرد.البته بدون شک شرایط با وضع تحریم‌ها سخت خواهد شد اما باید در این شرایط نیز به فعالیت در کشور ادامه داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر