سرمایه‌گذاری در صنعت مس کشور را نجات می‌دهد

عصر معدن- مدیر امور سهام، سرمایه گذاری و مجامع شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: اگر قرار است از فضای فعلی کشور خارج شده و در فضای بین المللی قرار بگیریم تنها از راه معادن و متالورژی می توان به هدف رسید.;

سرمایه‌گذاری در صنعت مس کشور را نجات می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بهروز رحمتی در میزگرد تخصصی در میزگرد تخصصی با موضوع صنایع معدنی کشور و فرصت های سرمایه گذاری در هفتمین کنفرانس مواد ومتالورژی اظهار کرد: معادن و متالورژی باعث افزایش GDP و اشتغالزایی در کشور می‌شوند. زیرا ایران با داشتن 53 میلیارد تن ماده معدنی دوازدهمین کشور بزرگ معدنی است.
    به گفته وی، ما 68 نوع ماده معدنی داشتیم که کاش به جای یکی از 68 نوع ماده کمی حسن و تدبیر داشتیم.
    رحمتی ادامه داد: رتبه ایران در حوزه مس در جهان 8 است.
    وی افزود: 3پارامتر برای انجام سرمایه گذاری روی یک صنعت باید وجود داشته باشد. داشتن پتانسیل معدنی، سود ده بودن پروژه و داشتن امکان تامین مالی.
    رحمتی افزود: ایران بین 30 تا 40 میلیون تن ذخیره مس دارد و یکی از پرپتانسیل ترین مواد برای سرمایه گذاری است.
    وی گفت: مس به تنهایی در صدر موادمعدنی به لحاظ سوددهی قرار گرفته و ما باید بیش از این‌ در صنعت مس سرمایه گذاری می کردیم.
    به گفته وی، در سال 2017،  از 500معدن مس در جهان 98 درصدشان سود ده بودند.
    وی ادامه به سرمایه گذاری در صنعت مس ایران نیز اشاره کرد و گفت: هزینه سرمایه گذاری برای معدن مس سونگون و تولید محصولش 600میلیون دلار بوده و سالانه 200میلیون دلار هزینه تولید وعملیاتی داشته و در سال درآمد 600 میلیون دلاری دارد. در واقع این موضوع نشان از بالا بودن سوددهی در این صنعت می دهد.
    رحمتی ادامه داد: حال اگر ما به جای میزان اندکی که مس تولید کردیم 1میلیون تن تولید مس داشتیم قطعا مشکلات و مسائل سیاسی و اقتصادی امروز را نداشتیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر