طی نوامبر ۲۰۱۹ روی داد:

کاهش تولید فلزسرخ در شیلی؛ اعتراضات افت تولید را رقم زد

عصر معدن- شرکت مس شیلی از کاهش تولید فلز سرخ در شرکت کودلکو و معدن اسکوندیدا طی نوامبر ۲۰۱۹ میلادی خبر داد. اعتراضات در این کشور سبب افت تولید شده است.;

کاهش تولید فلزسرخ در شیلی؛ اعتراضات افت تولید را رقم زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، اعتراضات اخیر در کشور شیلی منجر به افت تولید فلز سرخ طی نوامبر 2019 میلادی شد. شرکت ملی مس شیلی (کوچیلکو) میزان تولید مس کودلکو Codelco(بزرگترین تولیدکننده مس جهان) را در نوامبر 2019 میلادی 155هزار و 200 تن اعلام کرد که حاکی از افت 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    علاوه بر این طی مدت یادشده، میزان تولید فلز سرخ در معدن اسکوندیدا Escondida در شیلی(متعلق به شرکت بی اچ پی BHP Billiton) نیز که بزرگترین معدن مس جهان است با کاهش 1.5 درصدی به 103 هزار و 200 تن رسید. با این حال، تولید مس در معدن کویااواسی Collahuasi در شمال شیلی با رشد 9.7 درصدی به 56 هزار و 700 تن افزایش یافت و توانست تا حدودی افت تولید در کودلکو و اسکوندیدا را جبرن کند.

    از مجموع 21 میلیون تن مس تولید شده در جهان طی سال 2018 میلادی معادن شیلی 5 میلیون و 800 هزار تن را به خود اختصاص دادند و در صدر تولیدکنندگان فلز سرخ در جهان قرار گرفتند. همچنین شیلی با داشتن 170میلیون تن ذخیره مس به عنوان برترین کشور دارای ذخایر این فلز سرخ در جهان به ثبت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر